Zespoły sprawdziły nowe opony Pirelli
Podczas treningów do Grand Prix Węgier zespoły sprawdziły najnowszą specyfikację opon Pirelli. Temperatura należała do najwyższych w tym sezonie – dzisiaj termometry wskazywały 33 stopnie, a nawierzchnia była rozgrzana do 46 stopni. Podczas jutrzejszych kwalifikacji i niedzielnego wyścigu ma być jeszcze cieplej.
Tak samo jak w zeszłym roku, także i teraz na Grand Prix Węgier nominowano pośrednie opony P Zero „białe” i miękkie P Zero „żółte”. W obu sesjach treningowych najszybszy był Sebastian Vettel z Red Bulla, który swoje najlepsze czasy uzyskiwał rankiem na pośredniej mieszance, a po południu na miękkiej. Jego rezultat – 1.21,264 – jest o ponad pół sekundy lepszy niż najlepszy czas osiągnięty w drugim treningu przed rokiem.
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział:
Nawierzchnia była dzisiaj bardzo „zielona” i śliska – jak to często w piątki bywa, przyczepność była bardzo niska. Po południu było lepiej, ale temperatura była jeszcze wyższa. Niedzielny wyścig będzie prawdopodobnie najgorętszym w sezonie. Mimo ekstremalnych warunków zarówno osiągi, jak i wytrzymałość opon są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Oznaki ziarnienia i pęcherzykowania są bardzo niewielkie. Jak dotąd uwagi ze strony kierowców oraz zespołów są bardzo pozytywne. Różnica w tempie pomiędzy obiema mieszankami wynosiła dzisiaj około 1,5 sekundy i zanosi się na to, że w wyścigu będziemy mieli do czynienia z dwoma-trzema pit stopami, a większość stawki powinna korzystać w kwalifikacjach z miękkich opon. Od tej Grand Prix mamy nowe ograniczenie prędkości na pasie serwisowym, wynoszące 80 km/h. Przez to łączny czas pit stopu wydłuża się o około cztery sekundy. To także będzie miało wpływ na strategię. Wykonana dzisiaj praca jest bardzo ważna z punktu widzenia taktyki – zwłaszcza, że na Hungaroringu trudno się wyprzedza i zyskuje pozycje na torze.
NAJLEPSZE CZASY DNIA
Trening 1:
1. S. Vettel 1.22,723 pośrednie używane
2. M. Webber 1.22,982 pośrednie używane
3. K. Raikkonen 1.23,010 pośrednie używane
Trening 2:
1. S. Vettel 1.21,264 miękkie nowe
2. M. Webber 1.21,308 miękkie nowe
3. R. Grosjean 1.21,417 miękkie nowe
STATYSTYKI DOTYCZĄCE OPON
miękkie | pośrednie | przejściowe | deszczowe | |
Pokonany dystans (w km)* | 1362 | 4450 | brak danych | brak danych |
Liczba wykorzystanych zestawów** | 22 | 44 | brak danych | brak danych |
Największa liczba okrążeń | 20 | 32 | brak danych | brak danych |
* Łączna liczba kilometrów przejechanych dzisiaj w obu sesjach treningowych przez wszystkich kierowców
** Łączna liczba kompletów wykorzystanych przez wszystkich kierowców
NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
Maksymalne przeciążenie przy hamowaniu (wzdłużne) | Zakręt 1: -4,33 g |
Maksymalne przeciążenie w zakręcie (boczne) | Zakręt 3: 4,88 g |
FAKTY DNIA PIRELLI:
- Chociaż kwalifikacje na ciasnym i krętym Hungaroringu uważane są za bardzo ważne, to jedynie w 12 z rozegranych tutaj 27 wyścigów zwycięzca startował z pole position. Broniący tytułu Sebastian Vettel nie zalicza się do tego grona: poza torem Austin w USA jest to jedyny obiekt w obecnym kalendarzu, na którym Niemiec nigdy nie wygrał.
- Jak dotąd w tym sezonie na prowadzeniu w wyścigu znalazło się 13 różnych kierowców z siedmiu różnych zespołów.
Najnowsze komentarze