Newey o rozwoju, dominacji i zbliżającym się sezonie
Adrian Newey, będący gościem poniedziałkowego programu Sport und Talk telewizji Servus TV podsumował obecny sezon, kolejny raz podkreślając, że opony były głównym elementem decydującym o wynikach. W jego ocenie Lotus oraz Ferrari lepiej radziły sobie z nowymi oponami Pirelli, ale były w tym więcej szczęścia niż zamierzonych działań.
“Mieliśmy dużą zmianę przez zimę, nieoczekiwaną zmianę. Pirelii wprowadziła nowe opony, które były znacznie bardziej wrażliwe, łatwo je było przeciążyć. Nasz samochód dużą część czasu okrążenia urywa podczas fazy hamowania i w szybkich zakrętach, gdzie obciążenie opon jest duże. Nie mogliśmy tego w pełni wykorzystać, bez efektu dużego zużycia opon.”
“Ta zmiana mocno nas dotknęła i pomogła niektórym ludziom, jak Lotus czy Ferrari. W mojej ocenie było to czyste szczęście.”
“Myślę, że Lotus i Ferrari robią wiele hałasu wokół tego, jak byli bystrzy w czasie zimy, że odczytali to tak dobrze. jak mam być szczery to mieli szczęście, a my nie i oczywiście polityka poszła w ruch. To był trudny rok, ale i dający satysfakcję.”
Newey przybliżył nieco kulisy powstawania RB9 oraz wyjaśnił dlaczego rozwój samochodu trwał tak długo i jaki to może mieć wpływ na formę zespołu w przyszłym sezonie.
(06 Nov 11:57)
Gdyby nie zmiana opon pod Vettela, walka o majstra trwałaby jeszcze 2 wyścigi. Brawa dla RBR za wejście w dupę Berniemu i zmuszenie Pirelli do wprowadzenia nowych opon bez zgody wszystkich zespołów!
(06 Nov 19:45)
“jak mam być szczery to mieli szczęście, a my nie i oczywiście polityka poszła w ruch”
to są podstawy do teorii spiskowych ale on raczej miał na myśli że konkurencja zaczęła się przechwalać. Z drugiej strony zmiana opon nastąpiła zanim zespoły zaczęły stosować je poprawnie(według zaleceń Pirelli) i nie dowiemy się czy zmiana była konieczna.
Na koniec to Adrian miał więcej szczęścia i uprawia politykę 🙂
(07 Nov 07:44)
“Z drugiej strony zmiana opon nastąpiła zanim zespoły zaczęły stosować je poprawnie(według zaleceń Pirelli) i nie dowiemy się czy zmiana była konieczna”
Zmiana opon nastąpiła na GP Węgier, a obostrzenia dotyczące opon(które to powinny być ustalone przed początkiem sezonu) zostały wprowadzone na GP Niemiec, czyli wyścig wcześniej i tam opony zachowywały się bez jakiegokolwiek zarzutu. Oczywiście, że zmiana nie była konieczna, a tak możemy “podziękować” RB i Mercedesowi
(07 Nov 11:22)
Masz racje ale bardziej miałem na myśli decyzje o zmianach bo Pirelli opony miała już w Kanadzie.