Silniki V8 narobią hałasu po ceremonii na podium?
Dawno już wyścig kończący sezon nie był czasem tak wielu pożegnań. Oprócz przetasowań personalnych przed nami ogromna zmiana technologiczna, która oznacza, że jutrzejsze popołudnie na Interlagos będzie ostatnim, podczas którego usłyszymy silniki V8. Z nieoficjalnych informacji docierających z padoku wynika, że organizatorzy, wspólnie z zespołami, przygotowali niespodziankę dla kibiców, którą będą chcieli zamknąć pewien rozdział w historii sportu.
Po ceremonii na podium wszystkie silniki, które przetrwają wyścig mają zostać odpalone po raz ostatni, a pojawiają się również głosy, że zostaną one wysadzone w powietrze. Niezależnie od tego, jakie rozwiązanie zostanie wybrane V8-ki odejdą z wielkim hukiem…
(23 Nov 21:56)
Hehe, mam nadzieję że wypali i piękny spektakl będzie 🙂 I w trakcie, i po wyścigu 😀
(24 Nov 02:55)
Przecież to jest smutne, dołujące, V8 mają zostać wysadzone w powietrze a za nich ma być 1.4 V6 Pfu. J*bać ekologów.
(24 Nov 11:15)
Zastanów się trochę zanim coś napiszesz.
Po pierwsze nie 1,4 a 1,6. Po drugie nowe silniki będą miały tyle samo mocy co te stare tyle że moment obrotowy 4 razy większy. Faktycznie fatalna zamiana.
(24 Nov 15:12)
Zmiana fatalna bo powinni wrócić do V12 z milionem koni i momentem obrotowym zrywającym asfalt z ziemi, a zamiast tego jest silnik z kosiarki jest co prawda mocny, ale to nie jest z czego znana była kiedyś F1, czyli dążenie do maksymalnych osiągów. A takie można uzyskać zwiększając pojemność i moc, bo jak wiadomo duży może więcej. A no i fakt 1.6l.
(24 Nov 16:51)
A wykrzesanie 800 koni z 1.6 to nie jest dążenie do maksymalnych osiągów?
(24 Nov 21:29)
Oczywiście, że jest ale czy nie lepsze 1600 koni z 3.2 l ?
(25 Nov 16:22)
Do tego musiałaby być mocno rozwinięta aerodynamika. Utrudniałoby to wyprzedzanie, bo jazda za kimś powodowałaby spory spadek docisku.
(25 Nov 16:24)
No chyba, że FIA zezwoliłaby “wiatraki” w bolidach, które przysysałyby je do nawierzchni.
(24 Nov 03:01)
Równie dobrze wszyscy cieszyliby się z tego, że wszystkim obcięliby do połowy przyrodzenie. Miłej zabawy ale chyba wole szachy.
(24 Nov 11:29)
Znając życie to Polsat pewnie wyłączy transmisję w trakcie rozdawania pucharów.
(24 Nov 11:39)
niech wysadzą bolid Red Bulla oznaczony numerem 1, ale na starcie wyścigu
(24 Nov 23:45)
No i co, było jakieś huczne pożegnanie? Polsat transmisje oczywiście wyłączył, ale też później w studiu nic o takim wydarzeniu nie wspominali…
(25 Nov 10:50)
@K@milo
Impuls rządzi twoimi palcami.
Nie bierzesz wszystklich czynników i stąd wynika twój nieciekawy nastrój.
Miliony KM nie są potrzebne – doskonale wiesz,że nie tu jest pies pogrzebany.
Ponadto parametry opon jak zwykle będą rozdawać karty, bo… bo nie można pogodzić – w sensie ogólnym rzecz jasna – aerodynamiki bolidu F1 z ograniczonymi parametrami opon.
Zamówienie zamówieniem, jednak nie jestem zwolennikiem takich kapci, które zbyt szybko spadają z nóg kierowców, którzy chcą walczyć a nie mogą, bo kapcie nie są dopasowane do ich Stóp.
(25 Nov 18:41)
@Grzeczny
Czynników jest mnóstwo, ale bez sensu jest teraz o nich mówić, bo zawsze wszystko można rozsądnie dostosować(opony, silnik, aero, zawieszenie itd.) bardziej chodzi mi o kierunek w którym F1 podąża. Wiem, że teraz “ekologia” jest trendy i zmniejszenie pojemności silnika oraz liczby cylindrów wpisuje się poniekąd w ten trend, ale dla mnie jako widza znacznie bardziej podobałoby się gdyby F1 podążało w drugą stronę. Wolę V12 niż V4, ale to jest moje zdanie i każdy ma prawo je mieć.
(25 Nov 18:42)
*V12 niż V6
(25 Nov 21:21)
Nie sądzę, by F1 odbudowała się chociażby w formie jaka była – silniki – np. w postaci V10 lub V12.
Zresztą “wojna” konstruktorów tych silników była bardzo kosztowna i na tyle zajmująca, że ówcześni kierowcy (i zespoły) nie mmogli sie doczekać kolejnych poprawek w tych silnikach. Ponadto testowanie tych poprawek po zainstalowaniu ulepszonych jednostek też pochłaniały dodatkowe fundusze.
Teraz nie ma takiej możliwości…
(25 Nov 21:57)
Ja wiem, że to nie jest koncert życzeń, nie wchodzę w szczegóły, po prostu wypowiadam się jako fan F1.
(25 Nov 21:23)
@ziewacz
Chcesz, aby kierowcom głowy urwało pomimo stosowania systemu HANS?
(28 Nov 21:20)
Nie wiedziałem, że takie patałachy robią bolidy w F1.
(28 Nov 00:07)
Ostatnie chwile http://www.youtube.com/watch?v=cFUHbeIsOCI