Williams pokazał światu FW36
Zespół Williams jest drugim, po Force India, który zdecydował się pokazać nową konstrukcję na sezon 2014. Poniżej znajdziecie dwa pierwsze zdjęcia, które zespół opublikował za pośrednictwem serwisu Twitter.
Dodatkowo na okładce magazynu F1 Racing pojawiło się kolejne zdjęcie.
EXCLUSIVE! Pre-launch image of the new Merc-powered @WilliamsF1Team FW36 on the cover of our new issue (out today!) pic.twitter.com/RUT1yB1qDm
— F1 Racing (@F1Racing_mag) January 23, 2014
Zespół poinformował również, że z malowaniem widocznym na zdjęciach bolid FW36 pojawi się na testach w Jerez. Prawdopodobnie kolorystyka przed startem kolejnych testów lub sezonu ulegnie zmianie. Według brazylijskiego serwisu Diario Motorsport może być to związane z pojawieniem się nowego, tytularnego sponsora, którym ma być Martini.
(23 Jan 12:06)
ten nochal rozwala system.nie mam pytań 🙁 w sumie to ‘kacze dzioby’ nie były takie złe w porównaniu do tego kulfona.rozumiem, że aerodymamika itd ale wyglada to dość niepoważnie.heh jakoś mi smutno gdy pomysle w jakim kierunku zmierza F1.oby inne zespoły zastosowały bardziej konwencjonalne rozwązania…
(23 Jan 13:01)
Nieco jestem zakłopotany co do oceny twojego wpisu.
Niby rozumiem, ale nie jestem przekonany co do jakości interpretacji rozwiązań nie tylko Williams’a.
Na obecnym etapie sam jestem nieco “zdegustowany’. Natomiast jak najbardziej biorę pod uwagę obecnie stosowane rozwiązania jako właściwe.
Tu nie chodzi o urodę – tu chodzi o wyniki.
Oczywiście odczucia wizualne są istotne, natomiast czy właściwie oceniamy budowę bolidu i osadzamy w konkretnym (z punktu widzenia fana jako takiego) wizualizacj/zdjęcie tej czy innej konstrukcji?
Standarowo należy postąpić tak jak zawsze – poczekać na testy nie tylko niezawodnosci, ale testy dajace jako takie wyobrażenie o konkurencyjności danej konstrukcji.
Widocznie rowiązanie (nochal) ma zasadnicze znaczenie jeżeli chodzi o przepływ powietrza pod bolidem. Uroda nie jest nawet w 10%’tach tak ważna jak wymieniony przeze mnie przepływ.
Szczególnie Williams ma obowiazek przedstwić projekt, który pozwoli na małe co nieco…
(23 Jan 13:32)
zgadzam się z tym co napisałeś.wiadomo, że osiągi to w sporcie sprawa priorytetowa i że nikt nie zrezygnuje z korzysci kierujac sie estetyka.jako kibic po prostu tesknie za tym,że kiedys bolidy były szybkie i do tego pięknie wyglądały,cóż czekamy… pozdrawiam
(23 Jan 16:27)
Czekamy:)
Pozdr.
(23 Jan 19:33)
może od 2014 przednia część bolidu już nie będzie nazywana nosem tylko falusem.
(23 Jan 16:34)
Zrobiłem na szybkiego wersje prawdopodobnie ala Lotus ale chyba nic nie uratuje nosa.
profil boczny jest natomiast całkiem fajny.
http://s27.postimg.org/4fqex3ycj/image.jpg
(23 Jan 16:59)
Przecież Lotus ma mieć nos typu williamsa z 2004 roku, a Ty przerobiłeś to na jakiś szpikulec ;P
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/38/Montoya_2004_Canada.jpg
(23 Jan 17:32)
“ma mieć” chyba powinno być ” prawdopodobnie ma mieć”.
http://www.f1talks.pl/2014/01/13/innowacje-glownym-powodem-opoznien-lotusa/
/Wczoraj włoski serwis Omnicorse zrewidował swoje poglądy dotyczące opóźnień w Enstone. Jednym z prawdopodobnych scenariuszy ma być zakwestionowanie przez FIA nietypowej konstrukcji nosa, która choć pomyślnie przeszła testy zderzeniowe, miała zostać uznana przez Jo Bauera za niebezpieczną. Powód? Czubek zaprojektowanego nosa ma być cienki jak „kij od miotły” i w przypadku zderzenia może stwarzać ryzyko przebicia poszycia innego bolidu./
(23 Jan 18:29)
Dobrze mój błąd. Przyznam, że nie czytam wszystkich wpisów. Co nie zmienia faktu, że mogli (pod naciskiem FIA) zrezygnować z rozwiązania zaprezentowanego przez Ciebie na rzecz tego przytoczonego przezemnie.
(23 Jan 18:50)
Myślisz że Lotus podgląda Moje prace 🙂
Mam nadzieje że nie, nie rozumiem po co w ogóle robią takie nochala.
Zamiast http://www.grandprix.com/jpeg/phc/pbel01/alonso2-lg.jpg
jest
https://scontent-b-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1/10763_797021350311903_882267031_n.jpg
(23 Jan 20:50)
@IV D
Myślę, że zrobienie takiego “nosa” na wymaganej wysokości znacznie, by wydłużyło bolid, co oczywiście zwiększa masę.
Takie rozwiązanie ma zdecydowanie większą wartość estetyczną, ale czy jest wydajniejsze aerodynamicznie?
(23 Jan 22:15)
@ MrBigStuff
Jesteś bardzo przywiązany do słowa “zdjęcie”, ale to, co do tej pory zaprezentowano to tylko grafiki. Na dodatek, w przypadku Williams’a, obraźliwie tandetne. Rozumiem, że szkoda im kasy i czasu na szopki z prezentacją przed kamerami, ale to to powyżej zwyczajnie kłuje mnie w oczy.
(23 Jan 22:15)
Merc, Lotus i Caterham wg plotek mają mieć nos na wzór kłów williamsa