Remi Taffin: Faktem jest, że doświadczamy problemów
Remi Taffin, szef operacji wyścigowych Renault potwierdził, że źródło problemów, jakich doświadczają w Jerez zaopatrywane przez francuskiego producenta zespoły, leży właśnie w nowej jednostce napędowej.
“Faktem jest, że doświadczamy problemów, bo tak jest, kiedy masz nowy samochód. Z pewnością, wiemy, że mamy po naszej stronie jeden problem, który został zidentyfikowany i chcieliśmy go usunąć. Nie było to możliwe, więc zrobiliśmy tak dużo, jak to było możliwe, aby mieć pewność, że szczególnie Red Bull oraz Toro Rosso wyjadą na tor o 9:00 rano.”
“Mamy nadzieję, że wszystkie trzy samochody będą jutro na torze.”
“Trzeba mieć świadomość, że jednostka napędowa jest zbudowana z różnych elementów.”
“To nie jest tak, że któraś z nich nie działa poprawnie, to kwestia integracji, do tego musimy rozwiązać z magazynowaniem energii, ale to nie chcę wchodzić w szczegóły. Mamy części, i mamy ludzi na miejscu, przygotowanych do takich zadań.”
Elementem, który nie chce współgrać z innymi w nowej konstrukcji Renault jest właśnie wał korbowy. Z nieznanych przyczyn nie jest on w stanie przenieść całej mocy silnika na tylną oś. Najbliższe dwa dni będą prawdziwym sprawdzianem dla Renault, ale nie należy się spodziewać, że poważny problem dotyczący jednostki, nad którą producenci pracowali ponad dwa lata, zostanie rozwiązany w warunkach garażowych. Bolidy zasilane silnikami Renault będą prawdopodobnie w stanie poruszać się po torze, ale o osiąganiu wyników zbliżonych do pozostałych bolidów raczej nie może być mowy.
(29 Jan 20:17)
podobno chodzi o ECU i Energy Store, do jutra maja niby to zrobić i ma być ok
(29 Jan 20:19)
Ale skąd jest źródło tego konceptu o wałach korbowych, skoro Taffin wskazuje na ERS?
(29 Jan 20:22)
nie wiem własnie skąd bo mówił że chodzi o to że nie mogą gromadzić energii w bateriach i że silnik się grzeje przez złe oprogramowanie
(30 Jan 10:41)
ECU ma standardowe wymagane przez FIA oprogramowanie. Do standardu dany zespół dodaje modyfikacje, które muszą być uzgodnione z producentem silnika z wiadomych względów i zawierać się w określonych ramach.
W takim razie na jakim oprogramowaniu testowano (producent) silnik wraz z osprzętem?
Coś pominięto, czegoś nie zrealizowano, w jakich warunkach testowano cały zespół napędowy konkretnie partię dla poszczególnych odbiorców?
W wadę wału nie wierzę… no bez przesady… co najwyżej problem z systemami przeniesienia napędu i właściwej synchronizacji z systemem ERS.
(29 Jan 20:36)
Najdroższe silniki w stawce, a taka wtopa.
(29 Jan 20:39)
zobaczymy jutro co będzie ale skoro są tacy pewni że to akumulatory to może tak jest
(29 Jan 22:44)
i kup tu renault …
(31 Jan 16:29)
“Podobno” problemy leżą głebiej i nie rozwiążą ich przed bachrajnem. Ale nie wieże żeby to trwało aż do GP Wielkiej Brytani