Samochody spędzą masę czasu w garażach w FP3?
W poprzednich sezonach pojawiało się dużo negatywnych komentarzy dotyczących aktywności na torze w czasie pierwszej sesji treningowej, otwierającej wyścigowy weekend. Zespoły swoje zachowanie tłumaczyły potrzebą oszczędzania opon. Jak wiemy poprawę sytuacji ma zapewnić dodatkowy komplet ogumienia.
Dziś pojawiły się informacje, że z podobnym problemem, choć o innym podłożu, możemy się spotkać w kilku pierwszych wyścigach sezonu, a będzie on dotyczył trzeciego treningu. Zespoły w obawie przed awarią, która mogłaby wykluczyć samochód z udziału w kwalifikacjach planują, mocno ograniczyć swoją aktywność na torze. Nowe jednostki, oprócz tego, że są mocno narażone na awarie, to usunięcie usterek zajmuje znacznie więcej czasu, niż to miało miejsce w przypadku silników V8.
(13 Mar 13:02)
Rozwijając tę myśl dalej, można dojść do genialnej zależności, że 100% bezawaryjności zapewni całkowita absencja na FP1, FP2, FP3, kwalifikacjach oraz wyścigu…
(14 Mar 08:23)
Caterhamy i Maldonado nie mają wyjścia, muszą wyjechać – albo liczyć na to, że w kwalifikacjach “w ciemno” pokonają barierę 107%. Caterham nie miał z tym problemu na testach, a Grosjean pokazał, że dla Lotusa to też nie problem (jeśli jedzie).