Wylot rury wydechowej szansą na poprawę głośności nowych jednostek
Podczas piątkowej konferencji prasowej, na której zwykle pojawiają się przedstawiciele zespołów, dziś zameldowali się głównie specjaliści zajmujący się tematem jednostek napędowych. W tej sytuacji nie mogło zabraknąć pytania związanego z możliwością poprawy dźwięku nowych silników. Niestety dla wszystkich niezadowolonych eksperci są zgodni, że przy obecnej technologii pole manewru w tej kwestii jest niewielkie.
Rob White zasugerował, że można poszukać pewnych rozwiązań wokół charakterystyki rury wydechowej, ale od razu zaznaczył, że zakres możliwości jest mocno ograniczony.
“Zmiana wylotu rury wydechowej może być pewnym rozwiązaniem. Fundamentalna zmiana dźwięku jest ograniczona przez technologię, jaką wdrożyliśmy. Musimy być realistami jeśli chodzi o zakres jakichkolwiek działań, które podejmiemy. Jednak jesteśmy wrażliwi na ten temat i weźmiemy udział w każdej dyskusji, jak ta, która ma miejsce dzisiaj.”
Reprezentujący Mercedesa Andy Cowel stwierdził, że nie widzi potrzeby wprowadzania jakichkolwiek zmian. Inny dźwięk jest naturalną konsekwencją wprowadzenia technologii służących odzyskiwaniu energii.
(18 Apr 11:30)
Oczywiste, że Mercedes nie chce nic zmieniać, bo nie wiadomo jak każda zmiana nawet wydechu wpłynie na osiągi poszczególnych jednostek napędowych.
(18 Apr 12:29)
Zgadzam sie z Mercedesem. Dźwiek jest super i nie trzeba sie bawic w zadne zatyczki do uszu. Bylem na wyscigach zarowno w tym jak i ubieglym roku i o wiele bardziej moglem sie cieszyc F1 w tym roku. Wreszcie sluchac cos wiecej niz tylko wycie silnika i spokojnie mozna pogadac z ziomkami bez krzyczenia.
(19 Apr 06:22)
Skoro zespoły mają odzyskiwać energię ze spalin (MGU-H) to trudno oczekiwać żeby silniki wyły w niebogłosy 🙂
Swoją drogą nie za bardzo rozumiem skąd to laurum o dzwięk. Wygląda na to że niestety większość fanów to motłoch któremu wystarczy że ktoś powie że coś jest beee żeby faktycznie uważali że tak jest.