Briatore i dodatkowy balast flagowymi pomysłami na ratowanie F1
Czas pomiędzy trzecią sesją treningową i kwalifikacjami jest dla zespołów niezwykle pracowity, dlatego pojawienie się informacji, że Bernie Ecclestone wykorzystał ten moment na spotkanie z szefami zespołów od razu wzbudziło podejrzenia. Obrazki, które znalazły się w przekazie telewizji Sky Sports, pokazujące znane nazwiska nerwowo przemierzające padok, pozwalają sądzić, że rozmowa nie była wcześniej planowana. Jeszcze bardziej tajemniczo zrobiło się, gdy uczestnicy spotkania bardzo niechętnie chcieli rozmawiać z dziennikarzami o poruszanej w trakcie jego trwania tematyce.
Pojawiające się w mediach informacje sugerują, że powodem organizacji spotkania była niska oglądalność wyścigu w Niemczech, a głównym tematem poszukiwanie sposobów na poprawę widowiska. Jednym z zaproponowanych przez Ecclestone’a rozwiązań ma być utworzenie grupy roboczej odpowiedzialnej za popularyzację sportu, będącej rozszerzeniem grupy strategicznej. W prace zespołu ma być zaangażowany również Flavio Briatore, którego nazwisko miało spotkać się z ciepłym przyjęciem zgromadzonych.
Owocem obrad jest również pomysł wprowadzenia zasady dodatkowego balastu wzorem serii DTM. Dyskutowane rozwiązanie zakłada, że zwycięzca zawodów w kolejny weekend wyścigowy musiałby zabrać na podkład dodatkowe 20 kilogramów, drugi 18 i tak dalej. Podobnie jak w przypadku Briatore i ten pomysł miał zostać wstępnie zaakceptowany przez przedstawicieli zespołów, którzy uznali, że będzie to dobry sposób na wyrównanie rywalizacji.
W trakcie spotkania Ecclestone miał również zasugerować, że nie podoba mu się obecna polityka cięcia kosztów. Kolejną z poddanych pod rozwagę propozycji ma być powrót do nieograniczonego przepisami testowania.
(27 Jul 04:31)
Ostatnie zdanie mi się bardzo podoba, oby wrócili do samowolki w kwestii testów. Co do dodatkowego balastu… bezsens.
(27 Jul 09:46)
Ostatnie zdanie jest raczej nie do zrealizowania. Inaczej byśmy stracili stawkę “nowych” zespołów.
Co prawda jest na to sposób, który powinien im pomóc:
– Ecclestone musi przekazać konkretne miliony euro dla tych zespołów.
Wpłaty od kierowcó i sponsorów to za mało, aby pozwolic sobie na testy w dawnym stylu.
Co do karania kierowców dodatkowym balastem – pełna zgoda… równie dobrze mogą ustawić im limit przepływu paliwa na odpowiednio niższych poziomach.
(27 Jul 09:24)
Jakiś komentarz do absencji autora bloga?
Resztka przyzwoitości, nic więcej nie oczekuje.
Milcząc nie osiągniesz niczego, a jedynie sprawisz, że spore grono ciebie po prostu oleje,
nie jako redaktora, jako człowieka!
(27 Jul 09:39)
Oczekujesz porad kulinarnych i sugestii jaką koszulę masz na siebie włożyć?
To nie ten blog kolego…
(28 Jul 04:46)
…. może odrobiny profesjonalizmu i przyzwoitości?
(28 Jul 08:14)
Przecież nie będzie się tłumaczył z tego co robił. To jego blog, jego życie.
(28 Jul 08:19)
… upieram się przy opcji:
– nie powinien nic tłumaczyć…
Wiadomym było, że przerwa w pisaniu bloga wynikała z bardzo ważnego (równie dobrze mógł być błachy) powodu.
Innymi słowy prywatne życie blogera nie powinno mnie interesować i podlegać jakiejkolwiek analizie.
Jeżeli bloger nie podaje przyczyny przerw, to znaczy że nie widzi potrzeby pisania tłumaczeń “dlaczego” tak się dzieje.
Inaczej byśmy wchodzili w prywatną przestrzeń osoby, która z racji nazwy (prywatna) tej przestrzeni, ma święte prawo to rzeczonej prywatności.
Wszelkie analizowanie jest niedopuszczalne.
Takie jest moje zdanie.
(28 Jul 08:16)
Byłem zajęty…
(28 Jul 08:21)
właśnie powyżej napisałem swoje wypociny 🙂
Dopiero teraz przeczytałem twój wpis…
Pozdr.
(27 Jul 11:03)
Oczywiscie Briatore musi byc. Gdziekolwiek w F1. Tam gdzie jest, tam sie dzieje. Co do poprawy widowiska to wiecej bezposredniej walki na torze.
(27 Jul 12:56)
Flavio to gwarancja emocji, praktycznie w kazdym wyscigu. Jestem spokojny o losy f1.