Ferrari zastosowało dodatkową izolację układu wydechowego
Jeszcze przed rozpoczęciem przerwy wakacyjnej włoskie media poświęciły sporo miejsca przygotowywanym przez zespół Ferrari osłonom rur wydechowych. Utrata energii cieplnej w tym obszarze miała mieć niekorzystny wpływ na wydajność układu odzyskiwania energii cieplnej. Włoski Autosprint sugerował wówczas, że spośród dostępnych i zaakceptowanych przez FIA rozwiązań wybrano “magiczną farbę”.
Zdjęcia opublikowane przez niemiecki Auto Motor und Sport pokazują, że w informacjach przekazanych przez włoskich dziennikarzy było sporo prawdy. Gołym okiem widać jednak, że zamiast farby pojawiła się inna forma izolacji i jej grubość z pewnością jest większa od wspomnianych 300 mikronów.
#F1 tech updates #Spa: Ferrari has wrapped up the exhaust pipes to keep more heat/energy in the exhaust fumes. pic.twitter.com/WgecM4QsJO
— Tobias Grüner F1 (@tgruener) August 21, 2014
Ile prawdy jest więc w sugestiach, że włoski zespół dzięki lepszej izolacji cieplnej wyciśnie dodatkowe 20 koni mechanicznych? Będzie pewnie podobnie, jak w przypadku “magicznej farby”, że informacje potwierdzą się jedynie w połowie.
(21 Aug 17:05)
Tragedia z poplątaniem. Przechodzisz już samego siebie koleś. Szkoda ,że robisz w balona sporą rzeszę kibiców F1.
“układu odzyskiwania energii cieplnej”
Pytam się kuźwa mać od kiedy i gdzie się znajduję rzeczony układ ? W jednym i drugim artykule powielasz babola, który sam stworzyłeś, bo ani jednemu, ani drugiemu pismakowi z pewnością nie chodziło o takie uzasadnienie korzyści z zastosowania dodatkowej izolacji.
Najlepsze jest to ,że wtedy byłeś święcie przekonany ,że :
“Rozwiązanie wydaje się być uszyte na miarę, nieco otyłego silnika Ferrari.”
Teraz w poprzednim artykule utrzymujesz wersję urażonego idioty, który ewidentnie wyleciał za schrzaniony silnik V6. Zdaję sobie sprawę ,że po takiej ilości wpadek i pomyłek chciałbyś mieć w czymś rację ale niestety w tej materii po raz kolejny się pogrążasz.
(21 Aug 17:16)
“Pytam się kuźwa mać od kiedy i gdzie się znajduję”
To jest poważny problem, jeśli nie wiesz gdzie i od kiedy się znajdujesz. Usiądź, odpocznij, przypomnij sobie…
(21 Aug 17:22)
No to masz szansę się wykazać i wskazać mi oraz całemu światu moje dyletanctwo. Nowe jednostki nie odzyskują ciepła.
(21 Aug 17:36)
Zapomniałem, że zmiana nazwy z KERS na ERS byłą tylko czystą kosmetyką i nie miała nic wspólnego, z dodatkowym źródłem odzyskiwania energii. Mój błąd…
(21 Aug 20:28)
Dużo rzeczy zapominasz, a jeszcze więcej nie rozumiesz, więc nic dziwnego ,że w tym wypadku nie odbiegasz od normy. Sprawdź sobie jak ciężko jest zamienić energię cieplną w elektryczną, to może coś Ci zajarzy w tej pustej łepetynie.
(21 Aug 23:42)
Oj oj, zanim człowieczku zaczniesz się wypowiadać na jakiś temat, to najpierw warto coś przeczytać, a nie walić gafy na lewo i prawo.
Lektura do poczytania przed snem. http://www.formula1.com/inside_f1/understanding_f1_racing/8763.html
(22 Aug 00:07)
Hmm też tą stronę dziś odwiedziłem. Mało tego od razu zrozumiałem autora, ale wolałem się upewnić 🙂
(22 Aug 06:30)
A czego się spodziewałeś?
Ja podziwiam spokój z jakim MrBig ogranicza się do deliatnej ironii 😀
(22 Aug 05:28)
No rzeczywiście, przecież to jasne spaliny w tym roku są 200 st. C chłodniejsze, a bolidy nie muszą odprowadzić dwukrotnie więcej ciepła niż w roku ubiegłym. Tajemniczy system odzyskiwania energii cieplnej sprawia ,że ona się nie marnuję. Załóżcie jakiś klub, tak aby wszystkie klakierki były zarejestrowane w jednym miejscu Macie lewnika, który dopełni formalności. Będziecie mogli się wzajemnie adorować.
(22 Aug 09:16)
A ty co, jedyny sprawiedliwy, siedzisz tutaj by “edukować”? Dostałeś link, nie rozumiesz jego treści? Przykro mi to widzieć. Czuje gimbusa bo wakacje albo bezrobotnego, bo za dużo czasu marnujesz pozostałym tutaj czytelnikom i autorowi.
(22 Aug 16:34)
Fracky nie odpowiada na niewygodne dla niego pytania. Nie tylko na tym blogu. Ten typ tak ma – on ma zawsze rację, odpowiada na to na co chce, ustanawia nawet swoje prawa fizyczne. Wg jego mniemania wszyscy powinniśmy się mu podporządkować i go słuchać. Taki mały dyktatorek.
(22 Aug 22:01)
/ustanawia nawet swoje prawa fizyczne/
Jak wtedy kiedy wymyślił, że docisk powstaje w wyniku przepływania powietrza na drugą stronę nadwozia? 😀
(22 Aug 22:26)
Niestety nic takiego nie miało miejsca. Miałeś okazję wskazać moje pomyłki pod tą dyskusją i nie podołałeś temu zadaniu. Dlatego teraz stul dziub i nie wtrącaj w rzeczy, które wyraźnie Cię przerastają 😀
(22 Aug 22:37)
“Przypomnę ,że powietrze o większym ciśnieniu przepływa do tego o niższym – tak uzyskujemy siłę dociskową”, napisał fracky 11 kwietnia 2014 godz. 11.35.
Jak łatwo jest zdemaskować kłamstwo niezdarnego trolla…
(22 Aug 22:41)
Raczej idiotę, który nie potrafi czytać ze zrozumieniem. Do tego wyrywa zdania z kontekstu i zarzuca kłamstwa, które są wynikiem jego niedołężnego umysłu.
(22 Aug 22:42)
Jak się dziecko zdenerwowało, typowe dla momentu zdemaskowania niezdarnego kłamstwa 😀
(22 Aug 22:48)
Po za tym zdanie jak najbardziej prawdziwe. Powietrze przepływa od wyższego ciśnienia do niższego, a ponieważ pomiędzy tymi potencjałami znajduje się materialna przeszkoda, to generuję się na nim siła. Tak jest zbudowany nasz wszechświat i wiele wielkości fizycznych powstaję w podobny sposób np rzeczony wiatr. Wszystko to ująłem w tej dyskusji wraz z wyjaśnieniami, lecz po raz kolejny zaciąłeś się na jednym niepełnym wątku.
(22 Aug 22:50)
Ohoho, jak wtedy próbuje bezsilnie się wykręcać i udawać że powietrze jednak przepływa przez podłogę 😀
Trzy dni mu wtedy zajęło żeby się zorientować z czego się śmiejemy.
(22 Aug 22:57)
Śmialiście ? Raz były osoby, które wyraźnie skarciły Twojego sojusznika niejakiego @Radka – prowodyra tej dyskusji, zarzucając mu niewiedze i jawne dyletanctwo. Dwa koleś dopiero ode mnie się dowiedział na czym polegał przedni wydech Lotusa. Także ten się śmieję, kto się śmieje ostatni, a na ostatku wyszło jaką wiedzą dysponowaliście. 😀 Szkoda ,że wypierasz swoje porażki i już zapomniałeś jak bardzo się skompromitowałeś wtedy.
(22 Aug 23:22)
Możesz zaklinać rzeczywistość do woli, Twoja wypowiedź była wielokrotnie cytowana, tłumaczona i obśmiewana przez trzy dni, aż wreszcie zrozumiałeś jak się skompromitowałeś. W końcu jedynym argumentem w obronie fracky’ego było, że jakiś głupek odezwał się nie na temat 😀
Dobranoc, zanim wrzucę linka do tamtej kompromitacji fracky’ego.
(22 Aug 23:35)
Śmiało wrzucaj albo wiesz co sam to zrobię – http://sokolimokiem.com/gwiezdne-wojny/. Niczego sobie nie mam do zarzucenia, bo przekaz tej dyskusji jest jasny – samozwańczy ekspert próbował zdyskredytować moją wiedzę na temat F1, niestety nadział się na własne ostrze i wyłożył się na podstawach. Nie masz mi nic do zarzucania – kaleka z Ciebie nie prawnik.
(23 Aug 07:02)
Lubię tego dzieciaka, sam dostarcza wszystkim dowody własnej kompromitacji.
Tyle że nudzi straszliwie.
(22 Aug 20:56)
@Nick
Siedzę aby tępić ciemnotę. Nie mam kwalifikacji aby edukować niedorozwiniętych umysłowo ludzi.
Link to reklamówka FOM. MGU-H został tak nazwany aby ciemna masa mogła pojąć cokolwiek z zasady działania nowych jednostek. Bardzo słuszna metoda, jednakże sprawa jest nieco bardziej skomplikowana i chociaż wiem ,że prośba jest z góry pozbawiona sensu, to zaufaj człowiekowi, który interesuję się tym tematem trochę bardziej niż podrzędny bloger.
@CCC
Fracky niestety nie ma całego dnia, na siedzenie i odpowiadanie pytań, tym bardziej ,że adwersarze akceptują tylko odpowiedzi, które sami ułożyli sobie w pustym czerepie. Po drugie Fracky nie będzie odpowiadał na pytania, na które już udzielił odpowiedzi. Pzdr
(26 Aug 17:39)
/Ile prawdy jest więc w sugestiach, że włoski zespół dzięki lepszej izolacji cieplnej wyciśnie dodatkowe 20 koni mechanicznych? Będzie pewnie podobnie, jak w przypadku „magicznej farby”, że informacje potwierdzą się jedynie w połowie./
Właśnie przeczytałem, że dało im to 8 KM.