Pech Vettela trwa nadal
Występ Sebastiana Vettela w drugiej sesji treningowej stoi pod dużym znakiem zapytania, podobnie jak jego szanse na dobry wynik podczas trwającego weekendu wyścigowego. Jak donosi niemiecki Auto Motor und Sport w trakcie porannych zajęć problem z zapłonem w bolidzie Niemca doprowadził do uszkodzenia układu wydechowego oraz układu odzyskiwania energii cieplnej (MGU-H). Pozostałe elementy piątej, ostatniej dopuszczonej regulaminem jednostki badają specjaliści Renault. Adrian Newey w rozmowie z niemieckim serwisem wyraził nadzieję, że uda się go jeszcze uratować.
Niezależnie od tego Sebastian Vettel na Spa będzie używaj starszej jednostki, co ważne zbudowanej według wcześniejszej specyfikacji. To oznacza mniejszą moc, większe zużycie paliwa oraz podnosi ryzyko nieukończenia wyścigu. Cała sytuacja może mieć również istotny wpływ na wyniki Vettela w drugiej części sezonu. W przypadku niepowodzenia naprawy jednostki napoczęcie szóstego silnika już na Monzy niewiele zmieni, bo do może się okazać, że przed końcem sezonu niemiecki kierowca ponownie będzie musiał przyjąć regulaminową karę.
Tak wyglądał bolid Sebastiana Vettela na 30 minut przed rozpoczęciem drugiej serii treningowej.
This is Vettels car right now. MGU-K definitely damaged. Can't be used again. Engine to be replaced with older one. pic.twitter.com/TUveS8EMpz
— Tobias Grüner F1 (@tgruener) August 22, 2014
Trudno się więc spodziewać Niemca na torze, bo wymiana jednostki zajmuje specjalistom Red Bulla około trzy godziny.
(23 Aug 09:54)
“układu odzyskiwania energii cieplnej (MGU-H)”
Dalej srasz te głupotę. Nigdy nie zrozumiem tego dlaczego każdy osioł musi być uparty.
MGU jak sama nazwa wskazuję to tylko generator zamontowany na wspólnym wale napędowym z turbosprężarką. Jest niczym innym jak tylko dodatkowym urządzeniem usprawniającym pracę tradycyjnego turbosprężarki. Więc na tym etapie już trzeba powiedzieć ,że MGU odzyskuję energię mechaniczną tego układu, aniżeli spalin.
Druga sprawa dotyczy kwestii fizyki spalin. Przypominam ,że mówimy tu o czynniku roboczym, który posiada ogromną prędkość czyli energię kinetyczną, duże ciśnienie czyli energię potencjalną i temperaturę czyli energię termiczną. Te trzy energię są zamieniane na energię mechaniczną, która jest przekazywana na wał do urządzeń, takich jak kompresor czy generator prądu. Także błędem jest mówienie ,że system odzyskuję tylko energię cieplną spalin, gdyż gdyby tak było to żadna turbina cieplna by nie działała.
Wal te farmazony dalej może mi się znudzi kiedyś ich obalanie.