Rosberg: To był incydent wyścigowy
W kilkadziesiąt minut po publikacji wypowiedzi Lewisa Hamiltona głos w sprawie kolizji na torze zabrał Nico Rosberg. Niemiecki kierowca, który do 29 punktów powiększył przewagę w klasyfikacji mistrzostwa świata kierowców, jest przekonany, że to, co wydarzyło się w niedzielne popołudnie było tylko incydentem wyścigowym.
“Żałuję, że zaliczyliśmy kontakt z Lewisem, ale to był incydent wyścigowy – z taką oceną zgodzili się też sędziowie. Byłem szybszy na prostej i zająłem zewnętrzną linię, bo wewnętrzna była zablokowana. Zaryzykowałem i po kontakcie zdałem sobie sprawę, że moje przednie skrzydło jest zniszczone. W kolejne sekundzie zauważyłem, że Lewis również ma problem, co było bardzo nieszczęśliwe dla niego i zespołu. Szybko po wyścigu usiedliśmy do rozmówi, ale będzie więcej spotkań, które pozwolą uniknąć podobnych sytuacji w przyszłości.”
Powyższa wypowiedź została opublikowana przez kierowcę na jego profilu na Facebooku, a następnie powielona na stronie internetowej zespołu. Warto dodać, że w czasie kiedy Lewis Hamilton rzucił medialną bombę, Rosberg odmówił komentarza na temat przebiegu odprawy po wyścigu.
“Niestety nie chcę się wdawać w szczegóły, to nie było by właściwe.”
Trudno się dziwić, że w obliczu sankcji, które mogą spotkać Rosberga (na ten temat później) Toto Wolff łagodzi wypowiedź Hamiltona, zmieniając nieco wersję wydarzeń.
“Nico czuł, że musiał utrzymać linię. Musiał zaznaczyć swoją obecność.”
“Nie chciał się poddać. Myślał, że to Lewis powinien zostawić mu miejsce, a Lewis tego nie zrobił. Więc zgodzili się w tym, że się nie zgadzają w bardzo gorącej dyskusji, ale to nie była celowa kolizja. To jest bez sensu.”
Mimo wszystko Wolff potwierdził słowa Hamiltona, że nie jest zadowolony z postawy Rosberga w tym wyścigu.
“Nie próbujesz wyprzedzać z nożem w zębach na drugim okrążeniu niszcząc oba samochody, to całkowicie niedopuszczalne.”
Krytyki pod adresem niemieckiego kierowcy nie krył również Niki Lauda.
“Straciliśmy cały wyścig, mogliśmy być na miejscach pierwszym i drugim… on to sprowokował, bez dwóch zdań. Wypadki mogą się zdarzać i można je przewidzieć, jeśli dwóch facetów ostro walczy przez cały wyścig do końca. To jest dopuszczalne, ale nie na drugim okrążeniu.”
Obaj cytowani wyżej panowie nie zgadają się jednak w kwestii, jak należy dalej postępować. Toto Wolff powiedział, że jeśli “bicie po łapach” nie pomaga potrzebne są ostrzejsze środki. Ton wypowiedzi sugeruje, że Austriak jest skłonny zgodzić się na wprowadzenie “team orders”. Lauda z kolei nadal chce utrzymać obecne ustalenia, które pozwalają kierowcom na bezpośrednią walkę na torze.
Na koniec słowa na temat wspomnianych sankcji, które mogą dosięgnąć Rosberga. Andrew Benson z BBC w rozmowie z przedstawicielem FIA potwierdził, że sprawa kolizji kierowców jest na chwilę obecną zamknięta. Sędziowie wyścigowi podjęli decyzję na podstawie wydarzeń, które miały miejsce w wyścigu i nie są przewidziane żadne działania. Jednak w regulamin przewiduje, że w przypadku pojawienia się nowych dowodów postępowanie może zostać ponownie otwarte.
Co może spotkać Rosberga jeśli FIA zdecyduje się ponownie zbadać sprawę? Regulamin przewiduje możliwość cofnięcia Rosberga w klasyfikacji dzisiejszego wyścigu, możliwość cofnięcia kierowcy na starcie kolejnego wyścigu lub wykluczenie zarówno z wyników wyścigu na Spa jak również w kolejnym występie.
Sprawa jest jeszcze gorąca, komentarze z pewnością były udzielane pod wpływem emocji, więc dla pełnego obrazu sytuacji warto poczekać co najmniej do jutra.
(24 Aug 23:42)
“które pozwalają kierowcą na bezpośrednią walkę”
kierowcom!
mógłbyś tak ustawić, żeby wpisy miały godzinę dodania? ;p
pozdro.
(25 Aug 07:03)
Rosberg powiedział że musi coś udowodnić. Tak to prawda. Wszyscy doświadczeni kierowcy f1 z obecnej stawki i nie tylko powiedzą że rosberg jest wolniejszy. I to właśnie mu to ciąży na psychice. Mentalnie jest słabszy ale w szybkości również. I to próbuje sobie i innym udowodnić. Dlatego uważam że zbyt optymistycznie wjechał w tyłek ham, a jedyne co udowodnił to swoja głupotę i brak chłodnego rozumu. No bo oczywiście jak murzynek mógł mnie objechać na starcie. Sam Hamilton również nie grzeszy rozumem i jest narwańcem. Ale w tej sytuacji to rosberg był winny. Czy umyślnie to może pokazać np. Telemetria w pośredni sposób, bo do głowy mu nie zajrzymy i on o tym wie. Fakt kibicuję Ham od ok 3 lat. Ponieważ wydaje mi się że wyrósł z tych cech o które się go posądza a są winą jego młodzieńczych zapędów. Dziś jest to kompletny kierowca z walecznym sercem. Czego nie można powiedzieć o ros. No nie urywa dupy- chłopak. Mimo wszystko można komuś kibicować i mieć zdrowy osąd. Bo ham też popełnia błędy i nie jestem bezkrytyczny wobec niego.
(25 Aug 08:07)
Niestety, ale indywidualne liczniki WDC obu kierowców pokazują cyfry, które mogą wyrządzić – co widać – spustoszenie w myśleniu na torze.
Tego nawet nakazy czy zakazy nie uregulują i nie pozwolą na schowanie “broni” do sejfu, a nie jej trzymanie pod poduszką.
Obaj muszą rozjechać się w punktach – stawiam na większą determinację Rosberga pomimo wymienionych przez Ciebie cech…
(25 Aug 15:47)
Z tego co napisałem to fakt Ros może i musi mieć większą determinację ma więcej do udowodnienia. To, że zasługuje to że nie dostał się tylko za nazwisko itd. Poza tym ma przewagę bo dłużej pracował nad bolidem w poprzednich sezonach i może mu bardziej pasować bolid do jego stylu. Ale liczę na talent Ham i troszkę szczęścia.
(25 Aug 18:40)
Nie dziwię się twoim oczekiwaniom odnośnie sukcesu Hamiltona jako Mistrza WDC.
Miał – oględnie mówiąc – różnorakie doświadczenia odnośnie kondycji zespołu jak i kondycji własnej psychiki.
Czyli pobyt w McLarenie…
Pewien zestaw sukcesów w obecnym sezonie należy Mu się jak psu strawa… ale czy zarówno los jak i potencjalny “pech” będzie łaskawy dla Niego?
(25 Aug 07:09)
FIA nie zdecyduje się ponownie badać sprawy, bo:
1. jeszcze jej nie badała (nie widzę żadnego komunikatu), więc nie będzie “ponownie”
2. nikt nie złoży takiego wniosku.
A nawet gdyby postanowiła mimo wszystko, to po wysłuchaniu Wolffa i kierowców i tak uznałaby to za incydent wyścigowy, bez względu na to co wymyślą angielscy dziennikarze.
(25 Aug 08:40)
clean cut 😉
http://a.pomf.se/gruivq.gif
(25 Aug 14:23)
Na zwolnionym tempie widać dokładnie, że Rosberg odpuszczał widząc “upartego” Hamiltona.
Podczas manewru odpuszczania nastapił kontakt obu bolidów, który to kontakt mógł być odberany jako atak Rosberga na Święte Szaty Hamiltona.
Czyste cięcie…
(25 Aug 15:43)
Ja tam widzę że Rosberg 2 raz machnął kierą w stronę koła, ale pewnie nie mam racji bo jestem Fanem Ham. Co by nie było to Rosberg ma sumienie i jeśli wiedział co robi to niech z tym żyje.