Ecclestone uruchamia trzeci samochód
The Times informuje, że w padoku trwają bardzo gorączkowe rozmowy, dotyczące możliwości wprowadzenia w życie scenariusza “trzeciego samochodu”. Jest to odpowiedź nie tylko na problemy Caterhama i Marussi, ale również na załamanie się negocjacji przedstawicieli zespołów Lotus, Force India oraz Sauber z CVC, związanych ze zmianą sposobu podziału środków i jednorazowego dofinansowania. Jak donosi The Telegraph nie jest to wynikiem złej woli właściciela praw komercyjnych do serii, ale braku zgody na wsparcie mniejszych zespołów ze strony “wielkiej piątki”.
Na chwilę obecną oferta (lub konieczność) uruchomienia trzeciego samochodu została przedstawiona Red Bullowi oraz Ferrari i prawdopodobnie zostanie przyjęta, o ile cała sytuacja nie jest jedynie zagrywką medialną Ecclestone’a. Jeśli dołożymy do tego raport finansowy Force India i perspektywę, że Sahara wycofa się z finansowania, słowa Sutila, że Sauber może mieć problemy i frustrację Lopeza, to wkrótce scenariusz Parr’a stanie się rzeczywistością, z tą różnicą, że zamiast ośmiu zespołów zostanie jedynie pięć. Gdzie te trącone klocki domina się zatrzymają?
Więcej wkrótce, bo prawdopodobnie jeszcze dzisiaj doczekamy się komentarza ze strony szefów lub właścicieli zespołów Lotus, Force India oraz Sauber.
(09 Nov 18:39)
RB, Ferrari, Mclaren i Mercedes to 4, a piąty kto?
(09 Nov 21:30)
Williams
(10 Nov 15:20)
Z jakiej racji mamy zaliczać Williamsa do grona “wielkich” oprócz dobrej tegorocznej formy?
(10 Nov 15:26)
Williams dostaje bonus niby to z racji historii.
Tyle, że to nielogiczne, bo idąc za ciosem powinno się analogicznie premiować i Saubera i Lotusa (obojętnie czy ze względu na aktualną nazwę czy tradycję Enstone).
(10 Nov 16:25)
Taki bonus (30 mln $) to drobniaki w stosunku to tego co dostaje RB i Ferka. Te 2 teamy(szkodniki f1) z pewnością blokują wszystko co wyjdzie ze strony mniejszych teamów.
Teraz czekamy na ruch CVC.
(09 Nov 19:33)
Williams…
(10 Nov 21:26)
Waćpan głupoty wypisał. Mniej emocji i lepsze źródła zalecam.