Nadzieja umiera ostatnia
Czwartkowa decyzja grupy strategicznej wydawała się całkowicie zamykać drogę zespołu Marussia do powrotu na tor. Wczorajszy dzień przyniósł jednak nadzieję, że projekt Manor GP weźmie udział w tegorocznej walce. Rano niemiecki AMuS zasugerował, że zespół nie składa broni i zamierza dołączyć do rywalizacji w trakcie sezonu, opuszczając dwie lub trzy pierwsze rundy mistrzostw.
Wieczorem, w odpowiedzi na szum medialny, głos w całej sprawie zajął Graeme Lowdon.
“To był bardzo dobry krok prowadzący do finalizacji procesu CVA w tym tygodniu. To pierwszy zewnętrzny znak tego, że w spokoju wykonaliśmy ciężką pracę, przez ostatnie kilka miesięcy, co doprowadziło nas do obecnej pozycji.”
“Byłem zaskoczony słysząc wszystkie dzisiejsze komentarze, szczególnie te, dotyczące wniosku, który mieliśmy złożyć pod głosowanie na wczorajszym posiedzeniu, co nie miło miejsca. Wniosek został złożony 17 grudnia zeszłego roku i od tamtej pory pracowaliśmy, aby spełnić wszystkie wymagania, które kolejno nam przedstawiano, szczególnie związane z dostosowaniem się do regulaminu, oprócz kilku wyłączonych zapisów.”
“Komentarze wspominały również, że został podjęty wątek zgodności, że było odczucie, że nasz wniosek nie był konkretny i brakowało w nim dodatkowej dokumentacji, aby pozytywnie rozpatrzeć sprawę i dać zielone światło. Powtarzam ponownie, że nie składaliśmy żadnej aplikacji na wczorajsze spotkanie grupy strategicznej i nawet o to nie pytaliśmy.”
“Zamiast tego, jesteśmy w trakcie procesu prowadzącego do spełnienia wymogów oraz skompletowania operacji wyścigowej. Robimy wszystko, co tylko jest możliwe, aby dostosować się do ustalonych reguł i powrócić na tor w sezonie 2015. To jest fantastyczna wiadomość dla całego sportu i my zwyczajnie chcemy znowu się ścigać.”
Powyższa wypowiedź jest częścią oświadczenia, które wczoraj zostało opublikowane na oficjalnej stronie internetowej zespołu manorf1team.com. We wspomnianym dokumencie znalazło się również kilka istotnych szczegółów, dotyczących zakulisowych działań, które zostały podjęte w ciągu kilku ostatnich miesięcy.
– Subsequent to this application, the team was informed on 5 January 2015, that the Strategy Group felt that two teams – Marussia and Caterham – should be permitted to race a 2014 car in the 2015 championship. The letter stated that the Strategy Group agreed that the car should comply with all of the 2015 technical regulations, with the exception of four articles, those articles being Articles 3.7.9, 15.4.3, 15.4.4 and 16.2. The team can confirm that the modifications to its 2014 car would meet this stipulation.
– A change to the Regulations at this stage does require unanimous consent from all teams and following the initiation of the CVA process, the team is now actively engaged in achieving this. This process involves providing all relevant information to the teams to allow them to fully consider its request.
– As the press release from FRP Advisory of 4 February states, given the confidential nature of the negotiations underway, neither they nor the team are able to provide further details regarding the team’s new investors, however those investors have either met with or spoken to the key F1 bodies.
– The team has been busy preparing its 2014 cars such that they comply with the stipulations of the Strategy Group and at the same time it is pressing on with the development of its 2015 car to ensure it can supersede the 2014 car as soon as possible.
– The team has a significant number of staff already working on both its 2014 and 2015 cars. It also has the benefit of being able to recruit further staff very quickly from the rich pool of experienced and talented F1 personnel who were left unemployed following the closure of Marussia and Caterham and due to job cuts made by other teams in the sport.
Przekazane przez zespół informacje rzucają nowe światło na całą sprawę. Manor GP zamierza jedynie rozpocząć rywalizację wykorzystując zmodyfikowane podwozie zeszłorocznego bolidu, by w trakcie sezonu zastąpić je nową konstrukcją. Bolid, który miałby rozpocząć rywalizację, odbiegałby od zasad określonych w regulaminie technicznym na sezon 2015 tylko w obszarze nosa i przedniej struktury zderzeniowej.
Szczegółowe informacje dotyczące przejściowego bolidu oraz całej operacji wyścigowej zostaną przekazane zespołom w najbliższym czasie. Nie było to możliwe wcześniej z uwagi na toczące się rozmowy z inwestorami, których tożsamość ma być już znana najważniejszym osobom zarządzającym serią.
Najbliższy tydzień powinien sypnąć kolejną porcją informacji na temat całej operacji wyścigowej.
(09 Feb 17:38)
Sytuacja jest tak kuriozalna, że już nie wiadomo o co tu chodzi. Marussia niby ma zgodę na start w bolidzie z 2014, inny mówią, że zgody nie ma, jeszcze inni każą poprawić wniosek… Ciekawe co z tego wyjdzie, ale uważam, że uda im się powrócić do stawki.
Szkoda Caterhama, z którym już jest chyba “po frytkach”.