Force India nie ma dostępu do nowej konstrukcji?
Zespól Force India opóźnia debiut nowego samochodu i na chwilę obecną nie ma pewności czy VJM08 pojawi się na ostatnich tegorocznych testach w Barcelonie. Oficjalnym powodem takich decyzji mają być opóźniania związane z przenosinami do tunelu aerodynamicznego w Kolonii oraz problemy z dostawcami części, którzy nie są zainteresowani odraczaniem terminów spłat należności za wykonane usługi. Sytuacja wydaje się trudna, a u jej podłoża zdają się leżeć jedynie pieniądze.
Serwis thejudge13.com wczoraj podał nieco więcej szczegółów w tej sprawie. Wygląda na to, że problem nie dotyczy jedynie drobnych części, bez których bolid i tak nie mógłby być poskładany, ale nowego podwozia. Ze względu na błąd w obróbce (źle skalibrowane obrabiarki CNC) wspomniane podwozie trafiło do innego podwykonawcy, firmy Formaplex, celem usunięcia usterek. Zleceniobiorca wykonał wszystkie prace, ale z uwagi na niestabilną sytuację finansową zespołu odmówił wydania “kręgosłupa” VJM08 do momentu uregulowania wszystkich rachunków.
W tekście pojawia się również wzmianka, że nowy bolid zespołu Force India ma jeszcze przed sobą serię testów zderzeniowych, co stawia pod sporym znakiem zapytania jego udział w zimowej sesji testowej.
Trudna sytuacja finansowa zespołu, z którą bez wątpienia mamy do czynienia, może tłumaczyć wyraźny sprzeciw wobec pomysłu powrotu zespołu Marussia na tor. Force India najwyraźniej walczy o przeżycie, a w takie sytuacji każdy wpływ do budżetu może okazać się na wagę złota. Pozostaje mieć nadzieję, że zespół odzyska swój tegoroczny bolid i nie będzie za kilka dni zmuszony wystąpić z wnioskiem… o możliwość wykorzystania zeszłorocznej konstrukcji.
(12 Feb 09:49)
Z kolei Lauda potwierdził, że FI nie ma żadnych zaległości w opłatach za silniki. Tego juz niestety nie podałeś do wiadomości, bo Ci nie pasowało do kontekstu. Tak naprawdę to sam Ecclestone zablokował Manora, bo powiedzmy sobie szczerze, że wszystko wskazuje na skok wierzycieli na kasę od FOM.
Sytuacja FI jest podobna do tej Lotusa z zeszłego roku. Tam też zabrakło hajsu w pewnym momencie. Tyle tylko, że ekipa z Silverstone ma znacznie więcej przyzwoitości i informuję na bieżąco o problemach, nie uciekając się do kłamstw. Co zrobił Lotus w zeszłym sezonie? Nie jedziemy do Jerez, bo mamy taki dobry bolid, że nie chcemy go pokazywać za wcześnie konkurencji.
(12 Feb 09:50)
Ty masz jakieś problemy życiowe chyba… Cały czas się czepiasz bzdur…
(12 Feb 10:01)
Oczywiście, że czepiam się bzdur. W artykule są same bzdury, to się ich czepiam. Gorzej gdybym czepiał się poprawnie napisanego tekstu ale to mi raczej nie grozi.
(12 Feb 11:10)
Jak Ci się nie podoba zawsze możesz zrezygnowac z odzwiedzania tego miejsca..
(12 Feb 14:20)
Taki jego styl, nie zauważyłeś?
(12 Feb 14:39)
Zauważyłem. Tylko szkoda miejsca na ten jego styl…
(12 Feb 15:25)
Jesli nie podoba Ci sie, że ktoś ukazuje banialuki autora tego bloga, to zawsze możesz nie wchodzić i nie czytać…
(12 Feb 16:39)
Nie wiedziałem, że banialukiem jest nieumieszczenie niekoniecznie przydatnych i relewantnych w tym temacie wiadomości. Widocznie byłem w błędzie.. 😉
(12 Feb 16:56)
“Co zrobił Lotus w zeszłym sezonie? Nie jedziemy do Jerez, bo mamy taki dobry bolid, że nie chcemy go pokazywać za wcześnie konkurencji.”
Co to to za autyk?
(12 Feb 17:05)
Najnudniejszy troll polskich serwisów F1.