Renault rozważa powrót w roli konstruktora
Cyril Abiteboul, dyrektor zarządzający oddziały F1 Renault w rozmowie z serwisem Autosport zdradził, że francuski producent może w niedalekiej przyszłości wrócić do rywalizacji w roli konstruktora. Wszystko za sprawą utraty dwóch zespołów i znaczącego ograniczenia listy klientów.
“Jesteśmy w F1 ze względów marketingowych, więc jeśli z tej perspektywy musimy zacząć działać nieco inaczej, to jesteśmy na to otwarci.”
“Tu nie chodzi o czyjeś ego. Priorytetem jest uzyskanie efektu marketingowego, który chcemy osiągnąć w sporcie przy rozsądnym zarządzaniu kosztami.”
“Jeśli wziąć pod uwagę sezon 2014, to był on dla nas bardzo kosztowny. Z czterech klientów, dobrych zespołów, wliczając w to Enstone, zeszliśmy do dwóch, które mają jednego właściciela i są pod kontrolą Red Bulla. Więc skoro mamy jednego klienta, musimy robić wszystko, żeby sprostać jego wymaganiom. Jednak jest to sytuacja, w której jesteśmy w pełni zależni od Red Bulla.”
“Czy to dobre położenie dla Renault? Dobre pytanie. Nie mówię tak i nie mówię nie. Na chwilę obecną staramy się z nimi stworzyć dobrą współpracę.”
Jonathan Noble sugeruje, że budowa zespołu od podstaw nie wchodzi w grę, a Renault rozważa przejęcie jednego z istniejących zespołów i jego przebranżowienie. Publikacja Autosportu zdaje się uwiarygadniać historię Ralfa Bacha, który w ostatnich tygodniach pisał o możliwości przejęcia zespołu Force India przez francuski koncern. Skierowanie kroków w kierunku projektu Manora wydaje się chyba zbyt ryzykowne, chociaż i tej opcji nie można wykluczyć.
(20 Feb 17:38)
Z Force India jest jeden poważny problem. Kupując ich nie dostajesz nic z wyjątkiem NAPRAWDĘ malutkiej fabryczki z archaicznym zapleczem produkcyjnym, która nie wyrabia już przy wielkości Force India i kadrę, ale ani grama tunelu aero, symulatora, klastra do CFD, dynamometru czy departamentów rozwoju przeniesienia napędu.
Stawiasz nowy budynek fabryki, nowoczesny tunel 60% skali, symulator, zaplecze CFD, departament mechaniczny ze stanowiskami technicznymi i nie wiesz kiedy pęka 150 mln euro na inwestycje w zaplecze. W dodatku wdrożenie wszystkiego w okolicach 2019 roku a po drodze rekrutacja min 200 dodatkowych pracowników.
(20 Feb 19:54)
Czyli jak już mają kupować to lepiej byłoby im odkupić Enstone? 😉
(20 Feb 20:51)
No cóż, tak.
Z punktu widzenia czystej infrastruktury i zaplecza, tzw. fabryka Mercedesa w Reynard Park i tzw. fabryka Lotusa, Whiteways Technical Centre, to najlepsze na świecie miejsca do robienia samochodów F1.
(23 Feb 12:07)
Gdybyś miał chociaż zerowe pojęcie na temat cfd, metod numerycznych w inżynierii i cenach superkomputerów, to nie pisał byś tych bajek. Aha byłbym zapomniał o barkach w znajomości regulaminu sportowego. Świat poszedł do przodu i moc obliczeniowa skoczyła do rowniez przodu – koszt komputera na potrzeby f1 (25 TFLOPS)to pół miliona euro, ale nie to jest najistotniejsze. Najistotniejsze jest odejście od posiadania i utrzymywania własnej infrastruktury IT w firmach. Głównym pionierem tego trendu jest cloud computing. Żeby nie było za skomplikowanie, to podsumuje ten wątek tak: po co budować własne klastry, kiedy można taniej skorzystać z juz istniejących?
Podobna sprawa ma się do tunelu, bo tak owy służy głównie jako punkt kontrolny obliczeń dokonanych w superkomputerze. Każda metoda numeryczna bazująca na skomplikowanych rownaniach matematycznych, podaję wyniki w przybliżeniu i rolą inżynierów jest kontrola i eliminacja grubszych odchyleń od rzeczywistości. Dlatego śmiałem się z Lopeza kiedy w zeszłym roku z dumą oznajmial, że mają dwuletnie cfd, bo to oznacza tylko tyle że są co najmniej dwa lata za konkurencją z czołówki.
Co do przejęcia Enstone, to problem polega na dosyć dużym długu, który przekracza 100 mln funtów. Za te pieniądze można śmiało wyposażyć biedne FI, trzeba jeszcze dodać,że sam Lopez policzy sobie policzy sobie niemało za trud w budowaniu tej rzekomej potęgi. Lepiej się dogadać z Mallyą. Jest jeszcze TR, gdzie weszli by na prawie na gotowe.
(23 Feb 16:21)
Te żarty nie były zabawne.
(23 Feb 16:36)
Który to już nick tego trolla równie nudnego jak niekompetentnego?
(23 Feb 18:26)
Niezabawne ? Być może dlatego, że brak Ci dystansu do własnej osoby, bo prawdziwą sztuką jest śmiać się z własnych przywar i braków. Skoro ustaliliśmy, że Twoja wiedza na temat CFD jest ujemna, a moją określiłbym jako zerową, to lepiej pytaj jeśli czegoś nie wiesz, zamiast publikować te dyrdymały. Nie będę wiedział, to nie pomogę ale może ktoś z szerszą wiedzą wytłumaczy Ci owe zagadnienie.
(20 Feb 21:38)
Chyba nikt nie posądza Ich o to, że będą żywić się na gołych gnatach.
Falowanie, czyli bycie/odejście Renault w/z F1, jest chyba zawarte w ich genach.
W sumie mogła Ich sprowokować Honda. Skromne wejście Hondy z jednostką napędową spowodowało narodziny nowych pomysłów w Renault. Księgowi firmy przedstawili odpowiednie analizy i wyszło, że powinni się wypowiedzieć co do dalszej obecności w serii. Innymi słowy bycie tylko dostawcą jednostki napędowej jest dla nich niezbyt satysfakcjonujace.
(21 Feb 14:15)
A może Cyril A. z sentymentu ma plan jak wskrzesić swój niedawny zespół po rocznym niebycie?
(23 Feb 18:31)
trolla? jakiś lokalny psychopata?
(23 Feb 18:33)
F…y.
(23 Feb 19:49)
Czy chodzi o męski narząd rozrodczy w liczbie mnogiej, czy jakiegoś jednego?
(23 Feb 19:58)
Jeden o manierach, wiedzy i inteligencji stada narządów.