FIA zmienia zasady pomiaru ciśnienia w oponach

FIA zmienia zasady pomiaru ciśnienia w oponach przed wyścigiem o GP Austrii. W najbliższy weekend inżynierowie firmy Pirelli będą przeprowadzali pomiar tuż przed montażem kół w bolidzie.

Reakcja federacji jest odpowiedzią na stosowaną przez wiele zespołów technikę manipulacji ciśnieniem w oponach poprzez rozgrzewanie piast oraz hamulców do bardzo wysokiej temperatury tuż przed założeniem kół oraz pomiarem.

Przedwczorajsza publikacja AMuS wywołała falę komentarzy, a w sieci pojawiły się zdjęcia urządzeń wykorzystywanych do rozgrzewania piast oraz hamulców przy bolidach innych kolejnych zespołów.


Czy nowe zasady spowodują, że ciśnienie w czasie wyścigu nie będzie spadało poniżej minimalnych wartości określonych przez Pirelli? O tym przekonany się już w weekend, ale jeśli ten scenariusz się sprawdzi, to włoski producent opon powróci do wartości ciśnień minimalnych stosowanych w poprzednim sezonie.

Wprowadzone zmiany mogą mieć znaczący wpływ na formę niektórych zespołów.