Hamilton rozpocznie drugą część sezonu od kary
Jest wysoce prawdopodobne, że Lewis Hamilton rozpocznie drugą połowę sezonu od startu do wyścigu z bardzo odległej pozycji. Oficjalnego potwierdzenia decyzji zespołu należy spodziewać się w czwartek. Wówczas będzie również jasne, czy Mercedes będzie mógł skorzystać z dwóch nowych jednostek narażając swojego kierowcę na tylko jedną karę.
Z nową jednostką napędową za plecami oraz na torze, który jest bardzo wymagający względem silników Hamilton ma ogromną szansę, aby utrzymać pozycję lidera klasyfikacji kierowców. Dużo będzie zależało od pogody oraz dyspozycji kierowców Ferrari oraz Red Bulla.
Na Spa zespół Mercedesa będzie miał okazję do sprawdzenia systemu Halo, zanim rozpoczną się dalsze prace nad systemem ochrony głowy kierowcy, który ma się pojawić na torach w sezonie 2018. Podczas pierwszego, piątkowego treningu rozwiązanie zostanie zamontowane oraz sprawdzone w bolidzie Nico Rosberga. W ostatnim czasie pojawił się nowy głos w dyskusji dotyczącej systemu Halo, że rozwiązanie, niezależnie od finalnego kształtu, może wpływać na widoczność na starcie całkowicie zasłaniając panel świateł startowych.
(24 Aug 17:48)
Mówisz o +20 pozycji na starcie za użycie 2 nowych silników ? Tak zrozumiałem.
Może to nie jest takie głupie… Poświęca się trochę punktów w jednym tylko wyścigu.
Pytanie, czy możliwe jest przejechanie wyścigu na 1 pit ? Wg mnie dosyć problematyczne, o ile w ogóle realne.
Start na pośrednich i zmiana na miękkie po … 25 kółkach.
W grę wchodzi jeszcze pogoda, która może namieszać.
Myślę, że jazda na 2 stopy również dałaby mu punkty.
(24 Aug 21:27)
W grę wchodzi nawet +30 jeśli Mercedes zdecyduje się sięgnąć po dwie turbosprężarki i dwa zestawy MGU-H. A co do strategii, to Lewis nie musi szukać nic szczególnego. Bolid powinien pozwolić mu poradzić sobie z drugą dziesiątką na przestrzeni dwóch lub trzech okrążeń.
(24 Aug 21:40)
Nie ma +30. Jest 22 – najdalsza pozycja, albo start z alei…
No przecież na Bus-stop i na Blanchimont nie ma pól startowych ?
(24 Aug 21:57)
To by dopiero było! Ruszać do wyścigu z przystanku, hehehe 😉
Tylko czy “sympatyczni kierowcy” (cytując Klasyka) umożliwiliby włączenie się do ruchu z zatoczki? ;P
(25 Aug 08:20)
🙂
(25 Aug 13:01)
“Zatoczki” Bus-Stop oczywiście dawno już nie ma, ale ostatnia szykana przed prostą startową ma tę samą nazwę.
(25 Aug 13:25)
Nie była moim zamiarem jakaś szydera z Autora @MRBIGSTUFF odnośnie startowania z Bus-Stop, bo na Wiki turn 19 ma właśnie taką nazwę:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Circuit_de_Spa-Francorchamps#/media/File:Circuit_Spa_2007.png
Byś może jest to pomyłka, bo gdzie indziej 19-20 mają nazwę: “Chicane”.