Force India VJM10 – analiza techniczna
Kolejny dzień, kolejna prezentacja, kolejny bolid… VJM10 nie jest samochodem, który ma szansę na wygranie konkursu piękności, ale są w nim rozwiązania warte uwagi. Prace nad bolidem rozpoczęły się bardzo wcześnie, bo już w maju 2016 roku. W mojej ocenie zespół dobrze przepracował ten czas, a zaprezentowana konstrukcja kryje w sobie małą tajemnicę.
O tym wszystkim możecie się dowiedzieć z kolejnego odcinka magazynu “Echa padoku”.
(23 Feb 09:06)
Craig Scarborough na swoim Twiterze stwierdził, że ta dziura to nie jest wlot powietrza. Tak po prostu wygląda przednia krawędź podłogi.
(23 Feb 09:11)
Napisałem do niego w tej sprawie, bo nadal mam wątpliwości. Taki kształt, bez otworu generowałby opór powietrza.
(23 Feb 09:27)
Też mi się tak wydaje ze ten kształt nie jest bez przyczyny. Problem polega na tym, że to co jest między tym nowym przedłużonym elementem a potencjalnym włosem to wykładzina. Dolna część kanału musiałaby zaczynać się dopiero pod bolidem.
(23 Feb 09:28)
Wlotem*
(23 Feb 10:37)
Zamieniłem słowo z Craigiem. To rzeczywiście jest krawędź podłogi, a pod nią… wykładzina. Mimo wszystko takie wykończenie podłogi to zupełna nowość.
(23 Feb 10:05)
Kiedy Scuderia pokazała bolid w 2015r, Maurizio Arrivabene powiedział coś w stylu “kiedy bolid jest ładny, prawie zawsze jest szybki. A nasz jest piękny…”
Z jednej strony coś w tym jest, ale bardzo mocno trzymam kciuki za Force India i zgadzam sie z Twoją wypowiedzą w 100% – projektując bolid, inżynierowie patrzą na efektywność a nie na to, jak śliczny bolid będzie.
(23 Feb 10:26)
Aaa i co do Twojej prośby na końcu materiału. Dla mnie dużą wartością jest analiza techniczna i omówienie detali, szczególnie przy nowych regulacjach. O gustach nie ma co gadać, bo każdy ma swoje 😉 Płynnie mieszasz to z perspektywami danego zespołu na nowy sezon, więc osobiście uważam, że treść jest bardzo zwarta. Gratuluję vlogów, bo początkowo nie byłem do tej formuły przekonany.
(23 Feb 12:08)
Jak najwiecej technicznych smaczków . Nic nie zmieniaj . tego własnie brakuje takich technicznych analiz . Sky sport F1 jest idealnym przykładem video analiza na podstawie nagrań ze startów . zdjeć tak jak to ma mniejsce teraz. np z onbordów można zobaczyć z jaka predkościa bolid dany zakret. możliwości jest mnustwo tego na polskiej scenie f1 nie ma i fajnie ze ktoś ja wkońcu wypełni. co do głośności programem możesz ustawić ze bedzie głosniej. czekamy na kolejne analizy z testów w barcelonie i innych bolidów
(23 Feb 12:21)
Kolejny świetny materiał. Bardzo doceniam to, że Poświęcasz swój czas żeby podzielić się z nami swoimi opiniami i przemyśleniami. Materiał z Twoją analizą przed wyścigiem zamiast studia z kącikiem mądrości i samozachwytu CG byłby dla mnie (i zapewne dla wielu fanów f1) o niebo ciekawszy. Dzięki!!!
(23 Feb 13:15)
Hahaha 🙂 Cieszę się, że nie tylko ja mam wrażenie “samozachwytu i mądrości” Cezarego… Przegina coraz bardziej.
(23 Feb 17:13)
Mam nadzieję, że w tym sezonie już go nie zaproszą…
(23 Feb 18:23)
Musze przyznać racje. Czemu nie ma takich rzeczy przed transmisja w tv tylko jakies pierdoly? Odpowiedz nasuwa sie jedna. Poprostu sa nie odpowiedni ludzie zatrudnieni.
(23 Feb 12:24)
W kwestii prośby z końcówki to uważam, że analiza techniczna nie powinna być ograniczona. im więcej technicznych ciekawostek tym lepiej. pozdrawiam
(23 Feb 13:51)
Dlaczego Mercedes nie zastosował płetwy? I jaki będzie to miało wpływ na osiągi w porównaniu do innych bolidów?
(23 Feb 18:35)
Kolejny świetny materiał, super się ogląda i słucha!
Force India mimo wyglądu, ma bardzo ciekawe nie jedno rozwiązanie, które wskazałeś.
Co do pytania na końcu: jak dla mnie powinieneś być jeszcze bardziej techniczny! To jest to czego u nas brakuje. Estetyka? Wyglądam się nie jeździ. Co do dalszego rozwoju sezonu to po prostu nagrywaj osobne “Echa padoku”. Nie tylko związane z kwestiami technicznymi.
PS. Dobrze, że kupiłeś mikrofon ale daj go trochę bliżej twarzy 😛
(23 Feb 19:41)
Mamy nowe sklady kierowcow wiec moja prozba to poruszenie tematu wlasnie o kierowcach bo tak samo sa wazni jak nowe przepisy w nowym sezonie formuly 1. dzieki pozdrawiam 🙂
(23 Feb 21:19)
Dzieki bardzo za odpowiedz na moje pytanie, cieszy takie podejscie!
(23 Feb 21:19)
U mnie na max głośności prawie nic nie słychać :/
(23 Feb 21:28)
Objasnianie kwestii technicznych jest bardzo pozadane i mozesz rozwijac ten temat. Jest to czesc F1 ktora jest baardzo ciekawa i czym wiecej tym lepiej. Powodzenia!