Łagodny jak Button
Tegoroczne sukcesy Jenson Button zawdzięcza w dużej mierze bardzo łagodnej jeździe, którą zdają się uwielbiać opony Pirelli. Warto zadać sobie pytanie czy nowa guma dała Brytyjczykowi tak znaczącą przewagę czy też Button, korzystając ze swojego ogromnego doświadczenia, szybko dostosował się do tegorocznych wymagań. Jeśli ktoś ma wątpliwości, to polecam materiał zrealizowany w 2006 roku, porównujący style jazdy kilku czołowych kierowców.
(07 Jan 22:36)
uprzedzając ewentualne pytania – R. Kubica reprezentuje styl jazdy podobny do Alonso dlatego też moze byc łakomym kąskiem dla Ferrari z uwagi na to, że panowie mogli by współpracować podczas tworzenia setupu na kazdy tor (poza szybkościa Roberta)
(08 Jan 09:18)
Taaa… Oboje są też brunetami, dzięki temu mogą używać takiej samej odżywki do włosów. Jeśli jakimś cudem Kubica jeździłby w Ferrari to możemy liczyć na niezłą walkę a nie przyjacielskie wyścigi. No chyba, że chodzi o taką formę współpracy jaką wykonywał Barrichello za czasów Schumachera.
(07 Jan 22:49)
Moim zdaniem opony nie mają tu nic do rzeczy. Zjazdy Button’a często pokrywały się z konkurencją a czasem nawet zjeżdżał wcześniej.
Button w minionym sezonie potrafił być szybki kiedy było trzeba i kiedy sprzęt na to pozwalał i to procentowało.
Do tej pory krew mnie zalewa jak sobie przypomnę jak go załatwili w Monaco – on tam frunął i by to wygrał w normalnych okolicznościach pomimo większej liczby zjazdów.
(07 Jan 23:52)
No szkoda, bo obok fenomenu w Kanadzie, miałby wygraną w świetnym stylu w Monaco…
Co do zjazdów – to elementy strategii – zauważ, że zjeżdżał równo z konkurencją, ale zazwyczaj przed zjazdem miał lepsze tempo od reszty… A druga sprawa, że potrafi tak szanować opony, że na koniec, kiedy wszyscy jadą, żeby dojechać, on dopiero przyśpiesza – kilka razy to widzieliśmy…
Szkoda, że nie jest “czysto” najszybszy w stawce – nie miałby sobie równych wtedy…
(08 Jan 12:06)
Opony też na pewno wpłynęły na jego formę, ale myślę że przede wszystkim wpływ na nią miał samochód. W 2010 ciągle narzekał na niestabilny bolid, co w 2011 już uległo zmianie.
(07 Jan 22:50)
MR… znakomity materiał, “dawaj wicecej” takich 🙂
(08 Jan 11:07)
Przypominam, że od nakręcenia tego materiału minęło kupę czasu. Styl kierowcy każdego się zmienił w mniejszym lub większym stopniu. Jest to spowodowane zmianą “towaru”(jak to mawiał Webber), ale i też “dojrzewaniem” kierowcy.