Koniec zadzierania nosa
Jedną z podstawowych zmian w regulaminie technicznym na sezon 2012 jest ograniczenie maksymalnej wysokości nosa do 550 milimetrów. Pojawia się bardzo wiele głosów, że z tego powodu przyszłoroczne bolidy będą wyglądać dość pokracznie. Oprócz względów estetycznych pozostaje jeszcze kwestia wpływu nowych regulacji na osiągi poszczególnych bolidów. Wyżej zawieszony nos pozwalał wtłoczyć więcej powietrza pod podłogę, co z kolei przekładało się na lepszy docisk.
Jeden z użytkowników forum f1technical.net przygotował genialną grafikę, prezentującą jak mocno poszczególne zespoły będą zmuszone do obniżenia nosa w stosunku do zeszłorocznych konstrukcji. Na zdjęcia bolidów została nałożona maska, będąca fragmentem szkicu udostępnionego przez Craiga Scarborough.
Z zaprezentowanych bolidów jedynie McLaren nie będzie musiał zbyt mocno ciąć przodu, reszta wymaga dość sporej poprawki. Czy w tej sytuacji zespół z Woking może mieć lekką przewagę nad konkurencją? Jestem bardzo ciekaw Waszych opinii.
(21 Jan 22:24)
Patrząc na grafikę niby niewielkie zmiany lecz w tym sporcie milimetr ma znaczenie. W/g mnie McLaren będzie mocny od pierwszych testów.
(21 Jan 22:27)
Dla mnie osobiście ta siatka standardowa może być trochę przekłamana, gdyż jeśli weźmiemy pod uwagę długości poszczególnych bolidów to McLaren jest najdłuższy, (zapowiedzieli, że tegoroczna konstrukcja będzie krótsza), a na zdjęciu ma mniejsze wymiary niżeli bolid Redbull’a, który jest jednym z krótszych bolidów. Siatka ogól zmian oddaje, jednak ma niedoskonałości.
(21 Jan 22:34)
Szczerze, to ja tutaj tej “rewolucji” i zapowiadanej pokraczności nie widzę.
PS. MrBigstuff, f1talks.pl dopiero w połączeniu z Twoim kontem na twitterze to dopiero perełka! Dzięki Tobie wkręciłem się i to nieźle w tamten portal i nie żałuję ani trochę, a wręcz przeciwnie. POLECAM wszystkim! Warto założyć tam konto chociażby dla f1talks.pl 🙂
(22 Jan 00:07)
Właśnie mi się nigdy nie podobały te zadarte nosy i na pewno, w przyszłym sezonie “spuszczony nos” nie będzie powodem pokraczności bolidów.
(22 Jan 00:39)
offtopic: znaleziona na wykopie, prototyp kamery pokładowej 🙂
http://img100.imageshack.us/img100/5070/formuleuncameraembarque.jpg
(22 Jan 10:01)
Widzę, że nie tylko kierowcy tamtych czasów mieli obowiązek posiadania jaj z betonu 🙂
(22 Jan 02:35)
“Czy w tej sytuacji zespół z Woking może mieć lekką przewagę nad konkurencją?”
NIE
(22 Jan 09:40)
Czy zespół HRT przestał istnieć? Dlaczego nie ma go na tej grafice?
(22 Jan 10:56)
Najprawdopodobniej dlatego, że to są zdjęcia z testów przedsezonowych. A HRT nie brało w nich udziału.
(22 Jan 19:59)
McLaren może i początek nosa ma ok, lecz przy kołach będą musieli dorobić garb (czyli nie jak inni wyklepać a dorobić)
(23 Jan 06:36)
Trochę szpachli i po problemie 😀
(23 Jan 14:45)
Ze względu na to co napisałeś o wtłaczaniu powietrza pod podłogę to 3 zespoły jak się wydaje nie muszą obniżać podłogi: McLaren, Lotus i Force India. Wydaje mi się, że też Toro Roso ale trudno to precyzyjnie określić, modyfikacja wierzchu nosa to tylko kosmetyka, najwyżej kierowcy będą mieli ciaśniej.
(23 Jan 18:23)
STR w trakcie sezonu przeprofilowało nos na wyższy.