Najtrudniej dostrzec to, co pod nosem…
Podczas pierwszych przedsezonowych testów wszyscy bardzo wnikliwie obserwują nowe bolidy, szukając nietypowych elementów, które zespoły chcą bardzo skrzętnie ukryć. Dużo mówi się na temat wlotów powietrza oraz lokalizacji rur wydechowych. Ten pierwszy element został bardzo szybko wychwycony zarówno w bolidzie Red Bulla jak również w C31 Saubera. Wlot na nosie RB8 był możliwy do zauważenia nawet na materiałach udostępnionych przez zespół podczas prezentacji, więc o próbie ukrywania czegokolwiek nie może być mowy.
Dziś okazało się, że uskok na nosie to nie jedyne miejsce, w którym Adrian Newey zlokalizował wlot powietrza, którego trudno szukać w innych bolidach. Bardzo dyskretna szczelina znajduje się pod nosem RB8. Sprawa jest o tyle interesująca, że inżynierowie w tym sezonie bardzo mocno walczą o to, aby “pod nos” zabrać jak najwięcej powietrza, wtłoczyć je pod podłogę, a następnie w dyfuzor. Skoro Newey zdecydował się zrezygnować z kilku cennych centymetrów w tej strefie, to może oznaczać, że wlot ma bardzo istotne znaczenie. Jestem bardzo ciekawy, co z tego wyniknie.
(09 Feb 22:09)
Żeby się Seb nie przeziębił od takiej ilości chłodzenia.
(09 Feb 22:16)
Jeden wlot do chłodzenia kierowcy jestem w stanie zrozumieć, ale dwa…
(09 Feb 22:10)
O brawo dla takich ludzi co dostrzega takie rzeczy i sie podziela nimi ;]
(09 Feb 23:06)
Ale wcale nie musi on wylatywać pod podłogę, jeżeli wlatuje pod NOSEM to może wylatywać garbem. Kształt w Środku zapewni dodatkowy docisk przodu auta przez co można zmniejszyć balast z przodu. Jednak znając NEWEYa powietrze może wychodzić do tyłu. Jeżeli tak jest to ja stawiam na wylot po zewnętrznej stronie rur wydechowych. Między rurą a pokrywą silnika. Red Bull ma skierowane rury na dolny spojler tylny więc przyda się w tym miejscu więcej gazów. Kształt monokoku również świadczy że w tych wypukłościach po bokach na górze mogą zmieścić się 2 kanały – że tak powiem rodne :)))
Może ktoś zauważył coś innego? :))
P.S. Newey to jest naprawdę klasa Gość- 3 sezon utrzymywać taki poziom !!
(10 Feb 13:19)
dawajcie wiecej takich artykułów z fotkamiii pliss
(10 Feb 13:48)
Newey robi co może, aby nie stracić konkurencyjności, a jego główną płaszczyzną działań jest właśnie aerodynamika. Jednocześnie FIA wprowadza nowe dyrektywy, by ograniczyć wpływ manipulacji aerodynamicznych na szybkość bolidu. W zeszłym roku lobbowali za tym najbardziej przedstawiciele Ferrari, których inżynierowi mają największy problem z rozwijaniem bolidu pod tym kątem. Nie spodziewam się jednak, że RBR dużo straci ze swojej przewagi, chociaż wiele w tej kwestii zależy od McLarena i wspomnianego Ferrari.
Zresztą chłopaki z Maranello póki co nie wykazują wielkiej formy, w zeszłym roku w testach zaliczyli największy przejechany dystans i wszyscy byli pod wrażeniem ich bezawaryjności, jednak sezon wypadł jednak dość blado. Teraz będzie odwrotnie? Zdają się cały czas mieć drobne problemy, chociaż dzisiaj w zimnych warunkach Alonso tradycyjnie wykręcił niezły czas. To dopiero pierwsze testy, sporo modyfikacji przed nami, pierwsze konkretne odpowiedzi pojawią się dopiero w Melbourne i szczerze mówiąc nie mogę się już doczekać tego GP.
(10 Feb 20:52)
Panowie,szczelina w garbie to może być tylko przykrywka do tego co znajduje się pod nosem
http://i.imgur.com/IQGHQ.jpg – tu nie widać żadnego ujścia tej szczeliny
http://i41.tinypic.com/11qo3nc.jpg – a tu już dolna szczelina