Lotus oprotestuje F-duct Mercedesa

System wygaszania przedniego skrzydła zastosowany w bolidzie Mercedesa budzi kontrowersje od początku sezonu. W padoku zawrzało, kiedy okazało się, że niemieccy inżynierowie wykorzystali DRS do sterowania kanałem biegnącym przez całą długość bolidu. To właśnie ten punkt wywołał lawinę pytań, którymi konkurencja zasypała przedstawicieli FIA.

Federacja do tej pory nie miała żadnych wątpliwości, co do legalności systemu. W podobnym tonie wypowiadali się przedstawiciele samego zespołu, którzy oprócz regulaminu zasłaniają się opinią wydaną przez FIA jeszcze przed rozpoczęciem sezonu. Dzisiejszy poranek przyniósł informacje, które pozwalają sądzić, że zespół Lotusa w ciągu kilku najbliższych godzin złoży oficjalny protest. Co ciekawe Red Bull, który również mocno krzyczał w tej sprawie nagle nabrał wody w usta, a plotki sugerujące, że inżynierowie w Milton Keynes pracują nad podobnym rozwiązaniem zaczynają nabierać kształtu.

Wielu ekspertów twierdzi, że tak późne złożenie protestu jest spowodowane jedynie słabymi wynikami Mercedesa. Gdyby kierowcy srebrnych strzał mocniej punktowali w pierwszych dwóch wyścigach, to za pewne na biurkach delegatów technicznych FIA mielibyśmy stertę protestów.

Aktualizacja #1 [11:23]: Stacja Sky Sport News właśnie podała, że FIA otrzymała formalny protest.

Aktualizacja #2 [12:05]: Poniżej znajdziecie krótkie oświadczenie prasowe wydane przez zespół Lotusa.

‘NOTICE OF PROTEST AGAINST SCRUNTINEERS’ DECISIONS

‘Lotus F1 Team Team, by means of this document, formally files a protest concerning the Scrutineers of the Meeting’s decision regarding Cars No: 7 and 8 on 12th April 2012, relating to their conformation to article 3.15 of the 2012 Technical Regulations

‘This protest is pursuant to Articles 171-179b) (chapter XII) of the FIA International Sporting Code. A deposit for the amount of €2,000 has been lodged with the FIA in anticipation of this protest. The FIA is hereby authorised to use this deposit as the fee for this protest in accordance with Article 17.1 of the 2012 Formula One Sporting Regulations.