Nowy pomysł FIA Institute

Tytanowa struktura, która ma chronić głowę kierowcy

FIA nie ustaje w poszukiwaniu nowych rozwiązań, które mają w przyszłości uchronić kierowców przed takimi wypadkami jakich doznał Felipe Massa czy Henry Surtees. Pomysły wprowadzenia dodatkowej owiewki lub zamknięcia kokpitu z różnych przyczyn zostały odrzucone. Specjaliści z FIA Institute tym razem wzięli pod lupę zmodyfikowaną wersję struktury zabezpieczającej kierowcę w przypadku przewrócenia się bolidu.

Tytanowy element dostarczony FIA przez zespół Lotusa przeszedł pierwszy test polegający na przyjęciu uderzenia 20 kilogramowej opony rozpędzonej do prędkości 225 km/h. Andy Mellor, doradca FIA do spraw bezpieczeństwa, przyznał, że próby zakończyły się całkowitym sukcesem. Struktura nie tylko skutecznie ochroniła przestrzeń znajdującą się wewnątrz, ale również mocno zdeformowała testowaną oponę. Jest to o tyle ważne, że zdeformowana opona nie odbijała się już tak skutecznie jak jej sprawny odpowiednik.

Pozytywna opinia FIA Institute jest pierwszym krokiem na drodze do przyjęcia nowego rozwiązania. Propozycja wprowadzenia zmian zostanie teraz przedstawiona F1 Technical Working Group. O ile pomysł zamknięcia kokpitów spotkał się z dużym sprzeciwem, o tyle to rozwiązanie może być bardzo poważnie brane pod uwagę.

Zobaczcie jak wygląda tytanowa struktura, mająca poprawić bezpieczeństwo oraz jak specjaliści z FIA Institute sprawdzali jej skuteczność.



Jak Wam się podoba ten pomysł?

Warto również zobaczyć poprzednie testy wykonane przez specjalistów FIA…