Kolejny trudny weekend?
Wczorajsze prognozy pogody przewidywały deszcz jedynie podczas piątkowej sesji treningowej. Dziś sytuacja uległa zmianie i wszystko wskazuje na to, że będziemy mieli powtórkę z Silverstone, czyli mokre treningi oraz suchy wyścig. Kierowcy, szczególnie podczas dzisiejszych zajęć mogą mieć nieco kłopotów na mokrym torze, bo na obrzeżach wielu zakrętów został położona nowa nawierzchnia (astroturf), a wszystkie tarki zostały przemalowane. Niska przyczepność tych obszarów nie oznacza nic dobrego.
Deszcz podczas przygotowań do wyścigu, to również duże ryzyko związane z ustawieniami bolidu. Podejrzewam, że inżynierowie dysponują narzędziami pozwalającymi przenieść dane zebrane podczas mokrej sesji na suchy tor, ale wielokrotnie przekonaliśmy się, że nie jest to łatwe zadanie. Sucha sesja przydałaby się szczególnie zespołom McLarena, Lotusa oraz Caterhama. Każda, z wymienionych ekip przywiozła na Hockenheim sporo nowych części.
McLaren przebudował całą sekcję boczną. Boczne wloty powietrza swoim kształtem przypominają trójkąt oraz opadają w kierunku tylnego skrzydła nieco mocniej niż poprzednio. Pod wylotem rury wydechowej widać zdecydowanie więcej miejsca, zarezerwowanego dla strugi powietrza wędrującej po podłodze.
Lotus z kolei dołożył dwa dodatkowe wloty powietrza nad głową kierowcy, zmienił kształt pokrywy silnika oraz zaprezentował nowe, tylne skrzydło. Wszystko ma być częścią nowego systemu, który ma działać bardzo podobnie do DDRS Mercedesa. Z informacji, do których udało mi się dotrzeć wynika, że podczas pierwszej sesji treningowej nowy pakiet zostanie zamontowany tylko w samochodzie Raikkonena, aby zebrać dane porównawcze. W tym przypadku słoneczna pogoda bardzo by pomogła.
Zmian zapewne jest zdecydowanie więcej, a powyższe wskazówki, to jedynie strzępy informacji, które udało się pozyskać w trakcie wczorajszych przygotowań.
(20 Jul 10:14)
Na razie na czele jest Button (1:16.595), a RAI w ogóle nie ustanowił czasu, podobno deszcz właśnie ustaje.
(20 Jul 12:27)
Wykręcił w końcówce.
(20 Jul 12:58)
Rzeczywiście 🙂
(20 Jul 11:41)
Liczę, że poprawki przywiezione przez CT w końcu zadziałają jak należy i Heiki wyjedzie z niemiec z 1 pkt.
(22 Jul 08:09)
Cóż.. na razie wygląda na to, że musiałoby dojechać tylko 10 wozów, żeby to się spełniło..
(20 Jul 11:56)
MRBIGTSTUFF czy będzie jeszcze jakiś wpis odnośnie poprawek na to GP?
(20 Jul 12:16)
Postaram się coś przygotować, ale póki co walczę z nowym systemem Lotusa http://www.formula1.com/wi/0x0/sutton/2012/d12ger594.jpg
(20 Jul 19:02)
o rzesz w mordę, to jest…… piękne 😀
(20 Jul 12:23)
OOO ciekawie czekam z niecierpliwością ;p
(20 Jul 13:36)
Podobno Scarbs wypowiedział się w takim tonie : “The Lotus DRS development is clearly far more complicated than it appears on the surface. I’d say its effect will be misunderstood for while”
Czyli mówiąc pokrótce, rozwiązanie Lotusa jest bardziej skomplikowane niż z zewnątrz to wygląda a efekt działania jeszcze przez jakiś czas zostanie niezrozumiany/nieodkryty 🙂
(20 Jul 13:59)
Na moje oko jest to nic innego jak nieco odwrócony F-duct McLarena. Otwór z kokpitu został przeniesiony na tylne skrzydło i jest sterowany przez DRS. Do pełni szczęścia brakuje mi jeszcze jednego otworu lub rury, która przeprowadza strumień kiedy system jest aktywny.
(20 Jul 14:31)
A jednak Craig coś naskrobał i wygląda to bardzo ciekawie…
https://p.twimg.com/AyQAPV8CIAAlc2h.jpg
Craig Scarborough @ScarbsF1
The Lotus E20 DRS appears to blow the diffuser, then blows over the beam wing when DRS is open
“Zdaje się, że DRS Lotusa E20 zasila/dmucha w dyfuzor a następnie dmucha w “beam wing” [nie wiem jak to przetłumaczyć] gdy DRS jest otwarty”.
Co o tym myślisz Mr Big? 🙂
(20 Jul 14:59)
obstawiam, że “beam wing” (wyłącznie z językowego punktu widzenia, bo na technicznym się nie znam) to “belka łącząca obie ścianki tylnego skrzydła” – makes sense?
(20 Jul 15:50)
jako beam wing określa się całość tylnego skrzydłą
(20 Jul 18:08)
No to tylko czekać aż FIA zakaże tego rozwiązania Lotusowi.
(20 Jul 18:10)
Nie zakaże, bo jest tak samo sterowane przez DRS jak u Mercedesa
(20 Jul 19:21)
http://i50.tinypic.com/34ilg1g.jpg
Napisał to użytkownik F1technical –
Yellow=Closed DRS
Green=Opened DRS
(20 Jul 19:24)
https://p.twimg.com/AyQYbEyCcAICGLu.png dolny wylot (?)
(20 Jul 19:26)
Przepraszam za spam 😉
Tutaj lepsze zdjęcie – widać piękne wybrzuszenie na dole:
http://www.formula1.com/wi/sutton/2012/d12ger734.jpg
(21 Jul 10:05)
Mario nie spamuj 🙂
(21 Jul 20:12)
Siema A.D 😀
(21 Jul 09:32)
Ciekawe, pisałem kiedys że tylko czekać ąz ktoś wymyśli coś nowego z tą samą zasadą open\close tak jak Mercedes…
(21 Jul 17:01)
Pisałeś, pisałeś. Coś o jakiś dziurach w podłodze. Dziur w podłodze to tam raczej nie widać żadnych 🙂
(21 Jul 20:29)
Coś się Tobie pomieszało, chyba przez te dziury.
(21 Jul 23:05)
Mi się nic nie pomieszało.
(22 Jul 10:17)
Jak jesteś taki cwany w tych bzdurach co wygadujesz to udowodnij mi to! Przeszukaj archiwum i przedstaw mi jakies dziury o których pisałem. A jesli nie to zwyczajnie zamknij mordę i przeproś!…
(22 Jul 11:20)
Fakt, Ty tylko nie wiedziałeś do czego służy równanie Bernoulliego. Przepraszam. Co nie zmienia postaci rzeczy, że wypisywałeś brednie.
O reszcie nie wspomnę, bo szkoda czasu na rozmowę na takim poziomie.