Button zdobywa pierwsze pole position w barwach McLarena
Jenson Button ostatni raz zwyciężył w kwalifikacjach podczas GP Monaco w 2009 roku. Dzisiejsze pole position jest więc pierwszym w jego karierze, wywalczonym w barwach McLarena. Przebłyski dobrego tempa Saubera, o których pisałem po trzecim treningu, pozwoliły Kobayashiemu na wywalczenie drugiego pola startowego. Tuż za Buttonem ustawi się jutro Pastor Maldonado.
Przyznacie, że lista startowa jutrzejszego wyścigu wygląda wyjątkowo egzotycznie. Pełne wyniki kwalifikacji znajdziecie na f1.com…
Tyle na gorąco, a po więcej szczegółów zapraszam wieczorem.
(01 Sep 14:42)
…Tuż za Buttonem ustawi się jutro Pastor Maldonado.
?
zbyt szybko napisane:)
(01 Sep 14:46)
dobrze napisane. Za Buttonem będzie Maldonado, a obok Kobayashi 🙂
(01 Sep 15:17)
Oj będzie się działo w pierwszym zakręcie, będzie się działo. 😉
(01 Sep 15:19)
ajjj… podpadłem:)
Zwracam honor i upadam nisko do nóżek Autora bloga.
(01 Sep 15:04)
Zupełnie nie spodziewałem się takich wyników kwalifikacji. Jeżeli ktoś wytypował taką pierwszą trójkę to gratuluję szczęścia. I o ile po Sauberze było widać tempo, o tyle Button cały czas w treningach miał problemy z przyczepnością, a w przypadku Maldonado padały nawet głosy, że nie wyjedzie w Q3. W dodatku Button swoimi czasami już od Q2 “masakrował” konkurencję i pokazał, że zejście poniżej 1:48 to nie było jednorazowe dobre okrążenie. Przewaga 0.3s w Q3 nad drugim Kobayashim świadczy o tym, że Button może być jutro bardzo szybki, a układ na starcie da nam bardzo dużo emocji w wyścigu, szczególnie na kilku pierwszych okrążeniach.
Jest jeszcze jedno pytanie. Jak w tym wszystkim odnajdą się Schumacher i Raikkonen? W końcu to oni są niepodważalnie królami tego toru.
(01 Sep 15:19)
nie widziałem kwalifikacji – co jest z RB? zgodzę się z autorem: egzotyka,,,ze wskazaniem na Kimiego i Fernando
(01 Sep 15:34)
A co ma być? VET nie pierwszy raz w tym sezonie poza Q3, a Webbo ma -5 za wymianę skrzyni.
Wszystkim chyba mocno dokucza deszczowy piątek.
A Marussia – trudno oceniać, Glock faktycznie tuż za Pietrowem, ale Pic przegrał z DLR (chyba że nowy pakiet ma tylko jeden?)
(01 Sep 18:44)
RBR dokucza brak prędkości maksymalnej, którego w tym roku nie równoważy zwiększony docisk + niemożliwość ustawienia dużych negatywów.
(01 Sep 16:50)
Pastor dostal kare przesuniecia o 3 pozycje za blokowanie Hulkenberga w Q1. Tak wiec Kimi P3, a obok Buttona Kobayashi 🙂
(01 Sep 17:14)
Brawo, Buttonowi się to bardzo przyda, może wróci mu ten wigor.
(01 Sep 18:02)
Nie będę miał możliwości obejrzeć jutrzejszego wyścigu w TV. Czy istnieje jakaś stronka na którą uploadowane są archiwalne wyścigi?
(01 Sep 18:53)
Jak dobrze poszukasz to znajdziesz. Tutaj linków nikt Ci nie poda, bo udostępnianie treści chronionych prawami autorskimi jest niezgodne z prawem. To jest zbyt poważny blog i autor nie pozwoli na psucie sobie opinii w taki sposób.
(01 Sep 21:37)
No co Ty nie powiesz… http://www.f1talks.pl/f1-live/
(01 Sep 23:27)
Nic nie znaleziono.
(02 Sep 11:50)
admin szybko działa 🙂
(01 Sep 18:28)
No i co z tego, że blokował Nico w Q1 (jestem fanem Merca – raczej Rossa Brawna), sędziowie niech zostawią w spokoju Maldonado, po co nam (jak to się mówi w piłce nożnej) drukowane wyniki kwalifikacji? Mogli go w jakiś inny sposób ukarać. A co było widać dzisiaj dobitnie inżynierowie AMG Mercedes nie popisali się z ustawieniami…
(01 Sep 19:02)
Oczywiście, że nie mogli zostawić w spokoju Maldonado. Przepisy są takie same dla wszystkich. Skoro blokował, to dostał adekwatną karę. To nie było “widzimisię” sędziów tylko kara za złamanie regulaminu. Ona nie jest dobierana na zasadzie “to temu kierowcy dowalimy finansowo, a tego przesuniemy na starcie”. Jest regulamin wyścigowy i sędziowie są po to, żeby zawodnicy go przestrzegali. Jeżeli tego nie robią dostają ustalone w nim kary i tyle. Z tym nie ma co dyskutować. To tak jakby ktoś zażądał, żeby kierowca w trakcie wyścigu po przekroczeniu prędkości w alei serwisowej dostał tylko karę finansową, tak jak w kwalifikacjach czy na treningach, tylko po to żeby nie psuć widowiska. W wyścigu karą za to “wykroczenie” jest kara przejazdu i choćby kierowca był na ostatnim kółku i prowadził to nie ma zmiłuj. Przepisy to przepisy.
(01 Sep 20:00)
Zgadzam się z Tobą w całej rozciągłości, tylko jak sam wiesz ostatnio nawet Schumi dostał karę nie adekwatną do wykroczenia, sędziowie nie są nieomylni. Przyznał to sam Charlie Whiting. Jest też wiele przykładów z przeszłości…np. dyskwalifikacja Senny za powrót do wyścigu po zderzeniu z Prostem, jest wiele przypadków na to, że w F1 polityka i interes sponsorów mieszają się w rywalizację… no ale to już temat na osobne rozważania.
(01 Sep 23:05)
Że niby która to kara była nieadekwatna?
(01 Sep 20:01)
Nie widziałem sytuacji z Q1 ale 3 pozycje to przesada, powino byś co najmniej -10.
Gdyby tak przyblokował Buttona to zamiast P1, P18 .