Testy nie tylko dla kierowców
Dziś na torze Magny-Cours rozpoczynają się trzydniowe testy, organizowane z myślą o młodych kierowcach. Swój udział zapowiedziały ekipy Ferrari, Mercedesa oraz Force India. Trzy dni spędzone na torze to również doskonała okazja do sprawdzenia nowych rozwiązań technicznych.
Według informacji Autosportu Mercedes pojawi się na Magny-Cours z dużym pakietem poprawek. W planie jest kontynuacja prac nad podwójnym DRSem, którego pierwsza wersja pojawiła się już na Spa. Dużych zmian możemy się spodziewać również w okolicy wydechu. Niemiecki zespół, jako jeden z ostatnich z czołówki postanowił wykorzystać efekt Coandy, co ma znacznie poprawić docisk aerodynamiczny tylnej osi oraz balans.
Ross Brawn w rozmowie z serwisem Autosport powiedział, że zespół mocno zwlekał z wprowadzeniem nowej konfiguracji wydechu, aby lepiej zrozumieć zachowanie opon, które sprawiały im w tym sezonie najwięcej kłopotów. Nie oznacza to jednak, że bolid, który zobaczymy na torze będzie dla niemieckich inżynierów całkowitą zagadką. Nowe rozwiązanie spędziło wiele godzin w tunelu aerodynamicznym. Jeśli testy wypadną pomyślnie, to nowe części mogą zostać wykorzystane już podczas kolejnego weekendu wyścigowego.
Nieco mniej mówi się na temat planów Ferrari. Włoski zespół poinformował jedynie, że głównym celem testów będzie weryfikacja danych uzyskanych z narzędzi do symulacji z informacjami zebranymi na torze. Biorąc jednak pod uwagę obecną sytuację w obu klasyfikacjach oraz fakt, że wkraczamy z decydującą fazę sezonu możemy się spodziewać, że również włosi wyciągną asa z rękawa.
(11 Sep 09:54)
Jeśli chodzi o testerów:
http://www.formula1.com/news/headlines/2012/9/13785.html
(11 Sep 09:54)
A w Myślenicach twierdzą już, że ze strony Ferrari będzie uczestniczył przebrany za kogoś…, czy jeszcze nie? 😉
(11 Sep 10:06)
Pewnie nie tylko tam, poj*by wszędzie się znajdą 🙂
(11 Sep 10:04)
A co z jesiennymi testami Giermaziaka? Wie ktoś coś może?
(11 Sep 10:48)
Giermaziak będzie testował….podawanie kół w pit-lane. W programie ma przetestować podawanie wszystkich twardości opon oraz opony pośrednie i deszczówki… ;p
(11 Sep 10:59)
Szumnie zapowiadali przecież taką informację w kwietniu.
(11 Sep 11:39)
On może zapowiadać dowolne rzeczy. Faktem jest, że za takie testy lepsi od niego kierowcy płacą kilkaset tysięcy euro. Orlen, sądząc z tego jak potraktowali Hołka, skarbonki nie rozbił.
(11 Sep 11:47)
Nie wiesz co było z Hołkiem i jak go potraktowali więc nie mów.
Myślę, że Monster położył więcej i może Orlen już nie był w stanie zwiększyć budżetu.
Zresztą nikt się prawdy nie dowie.
(11 Sep 12:02)
Skąd przypuszczenie, że nie wiem? Owszem, wiem. Monster nie ma nic do rzeczy. Nie pisz, jak nie wiesz. Hołek był polską twarzą monstera już w zeszłym roku. Orlen zerwał z nim konkrakt w maju tego roku.
Poza tym- powtarzam- Giermaziak może pisać, co tylko chce. Dopóki Orlen nie wyłoży kasy to testów nie będzie. Jeszcze Monzą mają wynająć? No, to pół miliona euro jak nic…
(11 Sep 11:49)
http://motosp.pl/2012/02/f1/giermaziak-na-testach-f1-we-wrzesniu/
http://www.motorsport.v10.pl/Kuba,Giermaziak,we,wrzesniu,przetestuje,bolid,Formuly,1,75589.html
(11 Sep 17:16)
Cóż, pół miesiąca mu jeszcze zostało, w swoim cyklu już poległ. Od lutego kupa czasu..