Poziom -2
Niedzielny wyścig był ogromnym sprawdzianem dla strategów. Dane historyczne jednoznacznie wskazywały, że na torze pojawi się samochód bezpieczeństwa. Plan na wyścig przygotowany przez zespoły na pewno uwzględniał ten element. Moment, w którym dyrekcja wyścigu decyduje się na wypuszczenie SC na tor zmusza do podjęcia natychmiastowych decyzji. Często zmienia się nie tylko liczba postojów u mechaników, ale również rodzaj wykorzystywanej mieszanki. O pomyłkę nietrudno, szczególnie jeśli chodzi o ten drugi element.
Jak zespół Lotusa radzi sobie z tym problemem? Sposób jest bardzo prosty, a jednocześnie pozwala na zmianę decyzji w ostatnim momencie przed wykonaniem pit stopu.
Na wózku znajdują się obie dostępne mieszanki i zapalenie się zielonego światła przy górnym lub dolnym rzędzie jest sygnałem dla mechaników wyścigowych, jakie opony mają zostać założone. Złożoność technologiczna “systemu” na poziomie -2, ale korzyści jak najbardziej wymierne.
(25 Sep 16:42)
Proste rozwiązania zawsze są najlepsze
(26 Sep 07:13)
Wytłumaczy mi ktoś dlaczego Kimi nic nie zyskał na szybkim zjeździe po nowe pirellki dokładnie w momencie gdy na tor wyjechał SC??
(26 Sep 07:32)
Raikkonen zyskał. Przed wyjazdem SC miał 45 sekund straty do lidera i był na 15 pozycji. Po pierwszym restarcie był już 10. Większy awans nie był możliwy ze względu na długość alei serwisowej.
(26 Sep 08:44)
Oraz z uwagi na przepisy o czasach sektorów.
(26 Sep 10:57)
Możesz mi podpowiedzieć gdzie znajdę rozwinięcie Twojej myśli w przystępnym języku?
(26 Sep 12:28)
W regulaminie F1. W czasie kiedy SC jest na torze można uzyskiwać tylko określone czasy sektorów, ich przekroczenie jest karalne.
(26 Sep 10:26)
E tam zyskał. Przed wyjazdem SC miał 45 sekund straty i był 9. pozycji, przy pierwszym restarcie 12. (już po defekcie Maldonado), tuż po restarcie 10., bo Michał wjechał w Jana-Eryka. Czyli stracił, chyba że P10 jest zyskiem w porównaniu z P9.