KERS nadal niebezpieczny
Choć od momentu, kiedy jeden z mechaników zespołu BMW Sauber przekonał się, że KERS może być niebezpieczny, minęło już ponad cztery lata, to nadal ogromna energia zmagazynowana na pokładzie bolidu stanowi zagrożenie. Tym razem przekonał się o tym Bruno Senna, który w słuchawkach usłyszał bardzo niepokojącą informację od swojego inżyniera wyścigowego.
Chcemy abyś zatrzymał samochód… To może być problem z systemem KERS, upewnij się, że wyskoczysz z samochodu. To może być problem z KERSem, więc nie dotykaj podłoża i samochodu w tym samym czasie. Samochód nie jest bezpieczny, więc uważaj.
Niestety ani odzież ochronna, ani dobre rady inżyniera nie uchroniły brazylijskiego kierowcy przed poparzeniami, głównie na plecach. Mark Gillan, oficer wyścigowy zespołu Williams, w dzisiejszym podsumowaniu weekendu wyścigowego w Singapurze zaznaczył, że zespół pracuje nad ustaleniem przyczyny usterki. Jednocześnie zaznaczył, że nie mają one związki z bardzo trudnymi warunkami, jakie panowały na torze Marina Bay.
(26 Sep 16:39)
Jak mnie pamięć nie myli to już raz było gorąco w garażach z powodu KERSu Williamsa
(26 Sep 16:47)
Jeśli mnie pamięć nie myli, to oficjalna przyczyna nie została podana?
(26 Sep 17:21)
Jeśli mnie pamięć nie myli to KERS był chyba głównym podejrzanym.
Teraz już na poważnie, może ktoś z czytelników wie czy williams dalej stosuje mechaniczny KERS czy przeszedł na rozwiązanie z bateriami? Zastanawia mnie źródło ciepła, przecież coś musiało się dobrze rozgrzać, że Senne przysmażyło.
(26 Sep 18:31)
KERS oparty o koło zamachowe nigdy nie trafił do ich bolidu ze względu na problemy z upakowaniem go. Teoretycznie w kole zamachowym można zgromadzić więcej energii na 1 kg niż w akumulatorach, lecz problem z jest taki, że koło musi być szerokie by można było w nim zgromadzić rozsądną ilość energii. Przy takiej ilości którą gromadzą obecnie znacznie prostszym rozwiązaniem są akumulatory.
(26 Sep 19:31)
Z tego co mi wiadomo, inny powód, dla którego nigdy nie zaczęto stosować KERS-u opartego na kole zamachowym był taki, że istnieje duże niebezpieczeństwo związane z uszkodzeniem (np. podczas kolizji) całego mechanizmu (koło zamachowe docelowo miało pracować w próżni). Jednak mogę mieć nieaktualne informacje, bo dawno nie zgłębiałem tego tematu.
(27 Sep 00:36)
Kers Williamsa oparty o koło zamachowe jest stosowany w samochodach Porsche.
(27 Sep 00:38)
Żeby daleko nie szukać
http://www.f1talks.pl/wp-content/uploads/911_gt3rh_7_01.jpg
(27 Sep 09:39)
“Opalone” plecy poprzez przegrodę, fotel i kombinezon – ciało musiało odbierać conajmniej 50/60’C – jak długo to trwało? W tym systemie nagrzewa się jednostka MGU i baterie.
(28 Sep 00:31)
To confirm, Bruno’s burns were due to a wiring loom seal coming loose in the seat allowing heat from back of car to escape-not KERS related.
https://twitter.com/WilliamsF1Team/status/251230192465485824