Ferrari zbuduje nowy tunel aerodynamiczny
W ostatnich latach największą bolączką zespołu Ferrari był tunel aerodynamiczny. Jego posiadanie jest wydaje się wręcz niezbędne, ale pod warunkiem, że narzędzie dostarcza wiarygodnych informacji. Problemy z brakiem korelacji pomiędzy wynikami zebranymi w tunelu i danymi z toru pierwszy raz wyszły na światło dzienne wraz z wyjazdem bolidu F60 na tor. Inżynierowie Ferrari potrzebowali zaledwie trzech wyścigów, aby jednoznacznie stwierdzić, że tunel jest całkowicie rozkalibrowany.
Usunięcie usterki miało zając zaledwie lub aż kilka tygodni. Niestety braki tegorocznego F2012 w sferze aerodynamiki oraz fakt, że włoski zespół nadal korzysta z tunelu aerodynamicznego w Kolonii, należącego do koncernu Toyoty każą sądzić, że problem nie został rozwiązany.
Podczas trwających w Paryżu targów motoryzacyjnych szef Ferrari, Luca di Montezemelo poinformował, że koncern rozpoczyna nową inwestycję, której celem jest budowa tunelu aerodynamicznego na potrzeby zespołu F1. Nowa infrastruktura ma zostać oddana do użytku w 2015 roku. Do tego czasu wszystkie kluczowe prace projektowe, związane z budową nowych bolidów będą wykonywane w Kolonii.
(29 Sep 23:16)
Cały nowy, czy modernizacja starego?
(30 Sep 10:49)
Takie wpadki w zespole pokroju Ferrari nie powinny mieć miejsca. Jeśli Alonso nie zdobędzie tytułu w tym roku, może długo poczekać na kolejna szansę.
(30 Sep 11:09)
To kto w końcu dysponuje tunelem do modeli 60%, Lotus i?
(30 Sep 12:36)
Mclaren ma na 100%, red Bull też. Mercedes dopiero rozpoczyna modernizację w tym roku. DO tej pory mieli 50%.
(30 Sep 15:06)
RB 1x 50%
McLaren 1x 60%
Ferrari 1x 60%
Mercedes 1x 50%, 1x 50/100%
Lotus 1x 60%
Force India 1x 50%
Sauber 1x 60/2×60/100%
STR 1x 50%
Williams 1x 50%, 1x 60/100%
Caterham 1x 50% (Williams)
HRT 1x 50% (Mercedes)
Marussia 1x 60% (McLaren)
(01 Oct 11:09)
@ SIR Dzięki, Ferrari wynajmuje OK, ale że Red Bull nie ma a dominuje to nasuwają się pytania typu czy te 60% to jest warte inwestycji.
Może troche przesadziłem z tą dominacja bo to raczej przez wykorzystanie spalin.
(01 Oct 12:06)
Warte.
(01 Oct 14:43)
Lotus rozbudował tunel do 60% i proszę, jakie postępy zrobili.
(30 Sep 18:48)
MrBig jesteś pewien, że F60? Poprzednikiem F2012 był 150 Italia i o ile dobrze pamiętam to tam były problemy ;]
(01 Oct 06:31)
Bo sie jakiemus geniuszowi w Ferrari zachciało budować tunel nie w poziomie tylko pięknie i z architektoniczna gracja nachylony w stosunku do terenu. Problem powstałaśnue wtedy a pan Toad odpowiedzialny za budowę odradzał takiego rozwiazania! Włosi maja gest 🙂