Renault pokazało nowy silnik 1.6 V6 turbo
Nie tak dawno, bo podczas GP Włoch Bernie Ecclestone oraz Jean Todt mięli okazję obejrzeć projekt nowego silnika 1.6 V6 turbo, w siedzibie włoskiego zespołu w Maranello. Dziś dzięki firmie Renault Sport F1 oraz magazynowi Racecar Engineering, który wyraził zgodę na publikację zdjęć na łamach f1talks.pl, możemy zobaczyć, jak prezentuje się silnik, budowany z myślą o sezonie 2014.
W rozmowie z Racecar Engineering Rob White, zarządzający projektem zdradził, że prace nad silnikiem rozpoczęły się w w drugiej połowie 2010 roku, a produkt końcowy miał być do dyspozycji zespołów w sezonie 2013. Pierwszym testowanym modelem był silnik jednocylindrowy, który pozwolił zrozumieć podstaw działania jednostki w nowej specyfikacji. Do chwili obecnej sprawdzono już wiele kolejnych wersji nowej jednostki i według White’a prace idą zgodnie z planem oraz dostarczają bardzo wielu cennych informacji, które zostaną wykorzystane w kolejnych projektach jednostek.
Więcej szczegółów na temat budowy nowych jednostek i zadań, jakie stoją przed producentami znajdziecie w najnowszym wydaniu Racecar Enginerring…
(23 Oct 11:00)
Niech mi ktoś przypomni pod jakim szyldem były wprowadzane nowe jednostki? Oszczędności czy ekologii?
To jest chyba jakiś żart, bo ani jedno ani drugie tutaj nie ma miejsca, a na pewno nie w formie gwarantującej jakikolwiek zauważalny pozytywny skutek.
Nawet Berniemu mina zrzedła kiedy zobaczył 1.6 Ferrari… Ale może pójdą tropem niektórych aut cywilnych, które z zewnętrznych głośników emitują dźwięk V8? ;]
(23 Oct 11:16)
Czy może Mr.Big orientuje się ile kosztuje jedna jednostka 2.4l V8 i jaki jest przypuszczalny koszt nowego 1.6 l V6 turbo ?
I gdzie znajdę przepisy określające parametry silnika? (typu max. ciśnienie doładowania, kąt rozwarcia cylindrów itp.)
(23 Oct 11:52)
Szacuje się, że nowe, 6 cylindrowe, turbodoładowane jednostki o pojemności 1,6 litra byłyby około trzykrotnie droższe od tych, używanych obecnie.
Przepisy dotyczące nowy jednostek znajdziesz na stronie FIA – http://www.fia.com/EN-GB/SPORT/REGULATIONS/Pages/FIAFormulaOneWorldChampionship.aspx
(23 Oct 12:20)
Ciekawe co zrobi HRT, Marussia 🙂 Może wycofają się z Formuły 1
(23 Oct 16:40)
Cosworth zrobi tanie silniki i te zespoły nie będą dopuszczane do wyścigu, a jak już to nie dojadą do końca, bo im się silnik rozsypie, taka moja odważna wizja 😀
(23 Oct 16:55)
Tyle, że Cosworth podobno zawiesił prace nad 1.6, PURE również (?)
(23 Oct 17:19)
Cosworth zaprzecza. Pure to była równie prawdopodobna opcja, co ten zespół z USA, nie pamiętam jak to się miało nazywać…
(24 Oct 10:36)
HUMAN: USF1?
(23 Oct 17:44)
@Inkwizytor silniki V8 Ferrari dla Saubera kosztują podobno 8 mln euro + 1 mln na KERS wraz serwisem. Szacuję się, że nowe silniki V6 “wielkiej trójcy” będą kosztowały 18-20 mln euro. PURE miało robić tanie V6 od 12 do 15 mln ale nie dali rady.
(23 Oct 20:56)
Jest drożej, zamiast dźwięku usłyszymy pewnie coś w stylu świstu odrzutowców a w dodatku zespoły które muszą ograniczać wydatki tracą ją na nowe projekty związane z nowymi silnikami. Jak wygląda kwestia spalania benzyny ?
Nie liczyłbym na równie wyrównany sezon jak ten w 2014, a szkoda bo w tej cwili jest co oglądać ; )
(23 Oct 21:14)
Nikt Ci teraz nie powie jakie będzie spalanie, ale może być bardzo spektakularnie 😀
(24 Oct 07:55)
“Jest drożej…” – co za typ. Skoro wiesz lepiej , to po co się pytasz ? Nikt Ci faktury nie pokaże za silniki, a i cena zależy od kilku czynników. Co do spalania , to napisz może do Rob White może uchyli trochę rąbka tajemnicy, bo chyba tylko on jest w stanie zaspokoić Twoją dociekliwość.
(23 Oct 13:18)
Licze ze plan zastapienia obecnych V8 V6tkami w ostatecznym rozrachunku spali na panewce i co najmniej do 2020 projekt wprowadzenia nowych jednostek zostanie zamrozony. BERNIE & LUCA do dziela! Wedlug mnie v6 turbo w pierwszej kolejnosci powinny trafic do nizszych serii celem przetestowania ich w praktyce poniewaz stawka jest ogromna i w razie niepowodzenia F1 moze sporo stacic na swej atrakcyjnosci.
(24 Oct 12:01)
To, że jestem ciekawy to chyba nie powinien byc dla ciebie Fracky problemem a to, że stwierdziłem, że jest drożej ma sens po tym jak napisałeś o kwotach jakie zespoły płacą. Dolicz jeszcze wydatki na opracowanie nowych silników.
Bardzo nie rozumiem skąd twój ton. Jeżeli masz udzielać takich wypowiedzi jak poprzednio to proszę lepiej się zamknij.
(24 Oct 20:58)
Po pierwsze język to narzędzie , więc żeby nie kaleczyć siebie i innych używaj go rozważnie. Czasownik w naszej gramatyce odmienia się przez osoby i czas więc jeżeli piszesz o nowych silnikach , to warto używać przyszłej odmiany czasownika “być” czyli będzie – “Będzie drożej…”.
Po drugie – po kropce należało by rozwinąć myśl zawartą w dwu wyrażeniowym zdaniu, co zrobiłeś dopiero gdy Cię upomniałem.
Po trzecie – nawet szympans bonobo wie ,że każda zmiana musi kosztować. W kapitalizmie są to pieniądze, w centralnych gospodarkach często ludzka krew. Niestety cała fraza nie ma sensu, ponieważ jest to wydatek nie dość ,że jednorazowy, to jeszcze ponoszony przez producentów. Oczywiście wliczają sobie te koszty w cenę silnika – dlatego są one tak drogie. Zespoły będą musiały wydać tylko szmal na dostosowanie nowych silników do swoich nadwozi.
Po czwarte – nie mam pojęcia do końca co chciałeś osiągnąć zadając pytanie, a następnie dyskredytując odpowiedź nieprawdziwym , jak się okazuję , stwierdzeniem. Wygląda na to ,że chciałeś błysnąć oraz gdybym napisał każdą kwotę strzeloną z palca, to i tak byś skwitował stwierdzeniem , tu w originale: ” Jest drożej.”Podzieliłem się z Tobą swoimi informacjami, które zbieram z newsów ponieważ interesuję mnie trochę ten temat. Teraz okazuję się ,że raczej Cię one nie interesowały. Pzdr
(24 Oct 19:40)
Mam pytanie, kto i do kiedy ma ważny kontrakt na silniki 🙂
Napewno, tyle znalazłem w necie
Caterham (Renault do 2013 z możliwością przedłużenia)
Williams (Renault do 2013 z możliwością przedłużenia)
Ferrari (Ferrari na zawsze)
Mercedes (Mercedes na zawsze)
McLaren (Mercedes na 2014)
Red Bull (Renault na 2014)