Maldonado i Bottas kierowcami Williamsa
Zespół Williams kilka minut przed południem, w opublikowanym oświadczeniu prasowym poinformował, że etatowymi kierowcami w sezonie 2013 będą Pastor Maldonado oraz Valtteri Bottas. O zaskoczeniu nie może być mowy, choć ostatnie doniesienia sugerowały, że Senna może obronić swój fotel, dzięki ogromnemu wsparciu sponsorów.
Poniżej znajdziecie oświadczenie prasowe zespołu w oryginale:
2013 will be Pastor’s third season with the team and comes on the back of a successful 2012 that saw him win the Spanish Grand Prix in commanding style. Valtteri has been the Williams F1 Team’s test driver since 2010. In his role as reserve driver Valtteri has taken part in a number of this season’s Friday practice sessions, impressing with his pace and maturity from the outset. The GP3 champion in 2011, 2013 will see Valtteri compete in the Formula One World Championship for the first time.
Commenting on his contract renewal for 2013, Pastor said; ‘’I’m really enjoying my time with Williams and I was obviously very happy when I was told that I would be continuing with the team in 2013. 2012 was a memorable year for me with the win in Barcelona and we made a big step forward in terms of performance. I have a lot of confidence in the team and hopefully next year will see us move even further up the grid and taste more success.’’
Speaking about his new role, Valtteri commented: ‘’It has always been my life-long dream to compete in the Formula One World Championship. To do so with one of the most legendary teams in the sport is incredibly special. I’ve really enjoyed my three years with Williams so far and feel very at home here so my goal was always to stay for 2013 and progress to a race seat. I’m looking forward to getting my Formula One career started and enjoying a lot of success with Williams.’’
Sir Frank Williams, Founder and Team Principal, said; ‘’In Pastor and Valtteri we have two of the most exciting talents in motor racing and I am especially excited about what 2013 can bring for Williams. Pastor has always demonstrated remarkable pace and this year has seen him mature as a racing driver. Valtteri is quite simply one of the most talented young racing drivers I have come across and we expect great things from him in the future. I would also like to take this opportunity to thank our departing driver Bruno Senna for his hard work over the past year and wish him the best of luck going forward.’’
(28 Nov 13:25)
Szkoda mi Senny. Polubiłem go, choć jako kierowca rozwija się powoli. Jak nie Williams, to gdzie? Tendencja, wydaje się rysować, spadkowa.
(28 Nov 13:29)
Na mnie Senna nigdy nie zrobił jakiegoś piorunującego wrażenia, może i by coś z niego było gdyby go zostawić na kolejny sezon ale kto go teraz “przygarnie”? Koleś z pewnością jest bardzo sympatycznym człowiekiem ale to za mało na pozostanie w F1.
(28 Nov 13:50)
A co z obsadą drugiego fotela w Lotusie? Więcej mówi się o miejscach w zespołach końca stawki niż o tym, że Grosjean wciąż nie ma umowy. Chyba, że ma?
(28 Nov 15:03)
Grosjean sporo Lotusa kosztował w tym sezonie, więc mają argumenty by negocjować kto komu i ile zapłaci za sezon 2013. 🙂
Może Lotusowi łatwiej będzie znaleźć pieniądze za pośrednictwem Kobayashi’ego w Japonii, aniżeli we Francji. Lotus powinien przygarnąć Kobayashiego przynajmniej w roli trzeciego kierowcy, bo marketingowo powinno to wypalić (Francja + Japonia + gwiazdor Kimi :)) – to by był rewelacyjny, “bogaty” pakiet.
(28 Nov 17:51)
Lotus, w Japonii? Mało się nie popłakałem ze śmiechu. Rynek japoński jest hermetyczny. Lotus ma na nim równie wielkie szanse zaistnienia jak Łada.
(28 Nov 18:03)
Poza tym Japończycy nie mają pieniędzy.
(28 Nov 18:35)
Błąd. Japończycy mają pieniądze, Japończycy nie mają chęci ich wydawania.
(28 Nov 22:43)
Proton nie jest już sponsorem Lotusa. Została tylko nazwa którą zgodzili się odstąpić w zamian za należną kasę, której nie płacili.
(29 Nov 09:12)
Lotus wg mnie biznesowo i wizerunkowo zyskałby z amerykańskim szoferem w składzie. Sam fakt, że oni otwierali COTA jest znakiem, że mają tam potencjał, który mogliby wykorzystać. Poza tym teraz mają dużego amerykańskiego sponsora z Atlanty…
(30 Nov 19:12)
Tylko, że jedynym zainteresowanym amerykańskim kierowcą jest Danica Patrick. A ona niestety na poziomie Kartikheyana jest.
(28 Nov 15:09)
Co do Groszka słyszałem że podobno Ma jeździć na maksa… co oznacza ze dostał możliwość rozwalania się … w sumie… jeżeli sponsorem będzie BURN czyli hamerykański napój 😛 ze stajni Coke Cola 😀 to by miało to nawet sens 😛 oni w USA lubią jak jest dużo rozwałki 😀 – tak wszystko ładnie się łączy ze sobą ;D hehe
(28 Nov 16:27)
A Kub w FI…
ktoś coś słyszał?
(28 Nov 18:01)
Tak, coś dzwoni, tylko nie wiesz w jakim kościele.
Być może Senna wyląduje w FI, choć bardziej się go przymierzało do Caterhama (ale przed ich powrotem na 10 WCC).
(28 Nov 16:48)
O Lotusie słyszałem tyle że Lopez i Boullier chcą go zostawić, ale Romek narazie nie za chętnie zaczynał gadanie o kontrakcie.
Ostatnio z Lotusem łączony jest Kovalainen, i myśle że i Davide Valsecchi też się liczy 😀
(28 Nov 18:38)
Co do Lotusa, to liczę, że Romain zostanie w tym zespole na następny sezon. Jest bardzo szybki, musi tylko unikać głupich błędów…
Co do Pastora, to polecam lekturę tego artykułu: http://latinoamerica.pl/socjalistyczna-formula/
(28 Nov 19:02)
Moim zdaniem Grosjean powinien opuścić F1… Jest szybki i to bardzo ale moim zdaniem niereformowalny. W przyszłym sezonie obstawiam ,że zobaczymy jeszcze sporo wyczynów kaskaderskich jego autorstwa. Z takim kierowcą na torze to tylko kwestja czasu zanim komuś się coś poważnego stanie.
(28 Nov 21:55)
Pastor w 1 sezonie też nie popisywał się… co trening to banda, i to pod sam koniec sesji 😀
Jakoś nie przepadam za Kovalainen, Pietrow wywalczył 10 miejsce więc niech jego zostawią, a Romek się poprawi, co to za sens zatrudniać kierowcę na rok.
Pozatym Pastor i Valtteri mają długoletnie umowy więc 2014 Williams bez zmian 😀