WMSC zatwierdziła zmiany w przepisach, dotyczące sezonów 2013 i 2014
W środę Światowa Rada Sportów Motorowych, która zebrała się w Stambule, podjęła kilka decyzji dotyczących bliższych i nieco bardziej odległych zmian dotyczących F1. Pierwszym punktem na opublikowanej przez FIA liście jest zmiana terminu rozegrania przyszłorocznego GP Niemiec, umożliwiająca organizację jednego dodatkowego wyścigu na terenie Europy. Jeszcze niedawno typowano Francję, w ostatnich dniach wskazywano na Turcję, a dziś, wobec braku zaangażowania finansowego ze strony tureckiego rządu, pojawił się pomysł rozegrania wyścigu w Austrii.
Na spotkaniu mocno dyskutowano kwestie techniczne, dotyczące zarówno przyszłego sezonu, jak i roku wielkich zmian, jakim bez wątpienia będzie 2014.
– wprowadzone zostaną bardziej rygorystyczne testy elastyczności przedniego skrzydła,
– wprowadzone zostaną małe zmiany w okolicy struktury zderzeniowej nad głową kierowcy,
– zwiększono limit wagi samochodu z uwagi na nowe opony, które w przyszłym sezonie będą nieco cięższe,
– usunięty został zapis dotyczący siły wyższej w odniesieniu do sytuacji, w której samochód nie może wrócić do alei serwisowej po zakończeniu kwalifikacji,
– wszystkie nadwozia będą testowane z maksymalnym obciążeniem (do tej pory tylko jedno nadwozie poddawano takim testom, kolejne były sprawdzane z ładunkiem mniejszym o 20%),
Zmiany w regulaminie sportowym – 2013
– ze względów bezpieczeństwa system DRS podczas wszystkich sesji będzie mógł być używany jedynie w wyznaczonych strefach,
– godzina policyjna zostanie wydłużona z 6 do 8 godzin w czwartkową noc i tylko dwukrotnie będzie ją można złamać w trakcie sezonu nie ponosząc z tego tytułu żadnych konsekwencji,
Zmiany w regulaminie technicznym – 2014
– wymaganie, że samochody będą się poruszać w alei serwisowej zasilane wyłącznie energią elektryczną zostało przesunięte na rok 2017
– ograniczono wykorzystanie zaawansowanych i kosztownych technologii w obszarze jednostki napędowej,
– wprowadzono zmiany w projekcie nadwozia, który oryginalnie zakładał redukcję docisku – powrócono do specyfikacji obowiązującej w sezonie 2012.
– minimalna waga bolidu została podniesiona z uwagi na większą wagę jednostek napędowych.
źródło: fia.com
Szczególnie przedostatni zapis na liście wzbudził wiele dyskusji i kontrowersji. Jego konstrukcja sugeruje, że zmiany będą znacznie mniejsze niż pierwotnie planowano, ale wcale tak nie musi być, o czym postaram się napisać w jednym z kolejnych wpisów. Już teraz zapraszam i przypominam, że zostało jeszcze tylko pięć dni, aby oddać głos w Silverstone Media Awards 2012.
(07 Dec 13:37)
BTW: czemu od dzisiaj strona f1talks.pl zglasza: “Strona, na którą chcesz wejść, zawiera złośliwe oprogramowanie.”? (w chrome i firefoxie)
(07 Dec 13:51)
w operze też to samo
(07 Dec 15:53)
W Firefoksie nie zgłasza. Odpaliłem tylko po to, żeby obejść Chrome i wejść na stronę. BTW coś im się po..ało, w ciągu 3 miesięcy mieli na 3 próby 0 problemów, ale i tak blokują.
(07 Dec 21:58)
ja mam FF i mi zgłasza w/w komunikat
(07 Dec 14:03)
Niestety Google najwyraźniej ma jakieś zastrzeżenia, co do bezpieczeństwa strony, ale na chwilę obecną nie mam żadnych informacji z ich strony czego dotyczą. Sprawę postaram się wyjaśnić najszybciej, jak to tylko możliwe.
(07 Dec 14:47)
Problem zgłoszony do Google i dostawcy usług. Będę informował na bieżąco o rozwoju sytuacji.
(08 Dec 14:46)
Czyżby już wyjaśnione? Używam chrome i nie miałem ostrzeżenia.
(07 Dec 21:38)
Strona zgłoszona jako dokonująca ataków!
Strona http://www.f1talks.pl została zgłoszona jako strona stanowiąca zagrożenie i została zablokowana zgodnie z ustawieniami bezpieczeństwa.
Niestesty na fajerfoksie dalej taki komunikat. Prosze popracowc nad tym bo strona wartosciowa merytorycznie.
(07 Dec 21:49)
Tak jak już wspominałem problem jest wyjaśniany z technikami home.pl oraz obsługą klienta Google. Oprócz komunikatu, który każdy może przeczytać Google nie przekazało mi żadnych konkretnych informacji oraz powodów takiego działania.
(07 Dec 22:17)
może zazdroszcząc popularności witryny 😉
(07 Dec 22:51)
Bo firefox to kupa szmelcu, nie przeglądarka. Żaden antywirus nie reaguje, a strona ataki wysyła.
Kochajmy google 🙂
(08 Dec 13:42)
kupa szmelcu?
Po po tak przesadzasz? Gdyby ff byl ‘kupa szmelcu’ to w ogole by nie dzialal. Obecnie wszystkie trzy glowne przegladarki sa bardzo podobne w wydajnosci i ogolnym dzialaniu. Ostatnim czasie wlasnie firefox poczynil spory postep do chrome ktory sukcesywnie coraz bardziej zamula.
(08 Dec 23:43)
FF nigdy nie był żadną główną przeglądarką. To jest jakaś bajka w Polsce. Na świecie liczą się dwie przeglądarki. Obe zresztą są kompletnym szmelcem.
(09 Dec 17:42)
wg statystyk licza sie 3 (Chrome, IE , FF). Nadal nie rozumiem czemu uzywasz slowa ‘szmelc’. Wiesz co ono oznacza? Bo kazda z tych przegladarek nadaje sie do codziennego uzytku.
(09 Dec 19:23)
Żadna się nie nadaje, bo jest upośledzona. Żadnych gestów myszy, brak zaimplementowanych klientów i w ramach nowości ficzery, które Opera miała 6 lat temu.
I ktoś mi mówi, że to jest przełomowe 😀
(08 Dec 14:42)
O co chodzi w zmianie
– usunięty został zapis dotyczący siły wyższej w odniesieniu do sytuacji, w której samochód nie może wrócić do alei serwisowej po zakończeniu kwalifikacji,
Przypuszczam, że nie będą mogli zostawiać bolidy na torze bez konsekwencji ale wręcz przeciwnie. Bolid który nie dotarł do alei będzie cofany?
(08 Dec 15:39)
(chyba) bolid może pozostać na torze ale musi mieć litr paliwa. Nie może zostać zatrzymany bo tak, tylko z przyczyn technicznych, czyli głównie chodzi o to, że Vettel w Abu Zabi nie zostałby cofnięty 😀