Ferrari zmienia kierunek
Zespół Ferrari zapowiedział dużą reorganizację wewnętrzną z naciskiem na zmiany w obszarze związanym z budową i rozwojem samochodów na dwa najbliższe sezony. Podczas gdy Nicloas Tombazis pozostanie na stanowisku głównego projektanta, odpowiedzialność za bolidy na sezony 2013 i 2014 zostanie rozdzielona. Simone Resta będzie odpowiedzialny za prace przy przyszłorocznym bolidzie, a Fabio Montecchi zajmie się konstrukcją budowaną w oparciu o całkiem nowy regulamin techniczny.
Stefano Domenicali przyznał, że złe gospodarowanie zasobami było jedną z głównych przyczyn tak słabych wyników zespołu w ostatnich latach.
“Przez kilka ostatnich miesięcy pracowaliśmy nad programem reorganizacji zakładającym wprowadzenie nowej metodologi pracy, szczególnie w obszarze związanym z tunelem aerodynamicznym. Jak wiecie modernizujemy bazę w Maranello, która będzie zamknięta aż do sierpnia. W tym czasie będziemy używali tunelu aerodynamicznego w Kolonii, należącego do Toyoty. Wprowadziliśmy również lepszą metodę podziału pracy pomiędzy tunelem, a obszarem wymagającym większej kreatywności. Ten rok pokazał, że gdy robisz wiele rzeczy na raz nie jesteś wystarczająco wydajny. Jeśli chodzi o prace projektowe, to ze względu na nietypowe wymagania jakie stawia przed nami sezon 2013, kiedy musimy pracować nad kompletnie nowym projektem, zdecydowaliśmy ustanowić dwóch koordynatorów: Simone Resta, inżynier, który rozwijał swoją karierę w Maranello i jest bardzo wydajny będzie pracował przy projekcie 2013, a Fabio Montecchi skupi się na kolejnym roku. Nikolas Tombazis pozostanie na stanowisku głównego projektanta.”
Szef zespołu Ferrari wspomniał również o planach związanych z prezentacją bolidu oraz programem rozwojowym.
(22 Dec 15:48)
Ferrari odkryło możliwość równoczesnego rozwoju dwóch projektów przez dwa odrębne zespoły inżynierów kierowane przez różnych liderów projektów.. WOW! Cóż za novum… a jakie to bohaterskie biorąc pod uwagę, że przy skali zatrudnienia zespołu na F, owe dwa zespoły przy podziale Maranello pół na pół (co oczywiste na początek niekoniecznie tak będzie ale tak czy owak, liczebność szeregów będzie się zmieniać chronologicznie na korzyść nowego projektu) będą one zauważalnie większe niż całe zespoły środka stawki ad 2012 z wyjątkiem Mercedesa i Williamsa.
(22 Dec 16:28)
Co to będzie jak odkryją jeszcze parę innych zasad planowania i organizacji…
(23 Dec 01:58)
chyba nie wierzysz w to ze w tym wywiadzie wyjawił ci kazdy szczegół i o tym jak teraz sie organizują? cos przecież musiał powiedzieć dla plebsu…
(27 Dec 14:31)
2 lata temu tez mieli wielką reorganizację dotycząca prac nad aerodynamiką. A w wynikach nic sie nie zmieniło.