Szybki przez pomyłkę?
Jenson Button zachwycił wszystkich tempem nowego bolidu McLarena już podczas pierwszego dnia zimowych testów w Jerez. Fantastyczny wynik uzyskany na twardej mieszance był wówczas szeroko komentowany nie tylko przez dziennikarzy i kibiców, ale również zwrócili na niego uwagę rywale. Szczególnie poruszony osiągnięciem Buttona był Felipe Massa:
“Ciągle uważam, że było to niesamowite okrążenie. Na twardej oponie, pierwszego dnia, na brudnym torze, to było naprawdę szybkie okrążenie.”
Niestety dla zespołu z Woking kolejne dni nie były już tak udane, a im bliżej startu sezonu, tym znaków zapytania wokół formy nowego samochodu było coraz więcej.
Dziś Adam Cooper w rozmowie z Martinem Whitmarshem, szefem zespołu McLaren potwierdził, że dobra forma Jensona Buttona była spowodowana… pomyłką. Już wcześniej brytyjski kierowca tłumaczył swoją dobrą dyspozycję złymi ustawieniami bolidu.
“Mieliśmy ustawienia, których nie byliśmy świadomi. Niestety nie dało się z nimi dalej pracować.”
Okazuje się, że pomyłka nie wynikała z niewłaściwego ustawienia bolidu podczas testów, ale została popełniona w fabryce, kiedy samochód był przygotowywany do wysyłki. Martin Whitmarsh w kilku słowach wyjaśnił całe zamieszanie:
“Niewłaściwie zamocowana część spowodowała, że bolid był niezwykle nisko zawieszony, co dało efekt w postaci dobrego tempa. Niestety nie zadziałałoby na tak wyboistym torze jak ten [w Albert Park]. To dlatego samochód momentami wygląda mizernie i musimy coś z tym zrobić. To były ustawienia, które na większości torów nie są możliwe do wykorzystania.”
Wspomniana przez szefa zespołu McLaren część, była elementem zawieszenia, który zamontowany odwrotnie spowodował znaczne obniżenie wysokości bolidu. Ekipa z Woking próbowała w piątek ustawień zbliżonych do tych, użytych pierwszego dnia w Jerez, ale jak mogliśmy wszyscy zobaczyć nie przyniosło to oczekiwanych rezultatów. Mimo “mizernej” formy wynik uzyskany przez Buttona w Jerez pozwala mieć nadzieję, że nowy samochód ma spory potencjał.
(17 Mar 01:08)
🙂 ale jaja
(17 Mar 01:24)
Oczywiście polsat olał transmisję na żywo z q2 i q3. amatorstwo. Rtl tylko daje radę.
(17 Mar 01:41)
Vet
Web
Ham
Mas
Alo
Ros
Kim
Gro
Dir
But
(17 Mar 01:55)
Tradycyjnie oceny formy po zimowych testach okazały się chybione. Tej zimy wszyscy mówili jak blisko będzie cała stawka – tymczasem między pierwszym a dziesiątym kierowcą jest coś około 3 sek różnicy…
Rok temu było odwrotnie – nikt się nie spodziewał, że stawka będzie tak blisko siebie – i 2012 to był chyba najbardziej wyrównany sezon jeśli chodzi o osiągi bolidów.
Obecny sezon niestety nie zapowiada się tak ciekawie – bo różnice w osiągach blolidów wydają się być ba dziś olbrzymie…
a McLaren jest w czarnej d… – i podobnie jak wcześniej wszyscy pukali się w czoło kiedy Button przechodził do McLarena (a potem okazał się być pierwszym kierowcą, który jako teammate Hamiltona zdobył od niego więcej punktów w sezonie) – tak teraz wszyscy pukali się w głowę kiedy Hamilton opuszczał McLarena – i proszę, ma dzisiaj bolid 2 sekundy szybszy od McLarena…
Kocham F1 🙂
(17 Mar 09:35)
Powiem wprost nic tylko klaskać i gratulować wypowiedzi. Świetny komentarz.
(17 Mar 10:56)
No i co, jak Twoja prognoza po pierwszym wyścigu? 😉 Z przepowiadania przyszłości nie zarobił byś na chleb.
(17 Mar 13:09)
Lotus, Red Bull, Ferrari. W różnej kolejności. Tak obstawiało większość obserwatorów po testach. Coś się nie zgadza? Czasy z kwalifikacji na przesychającym torze są raczej mało miarodajne.
(17 Mar 16:31)
Ogólnie rzecz biorąc to Australia jest mało miarodajna jeżeli chodzi o ocenę formy.
(17 Mar 21:10)
Generalnie racja. Udowadnia to dość oryginalna lista egzotycznych zwycięzców z Albert Park.
2012 Button w wolnym McLarenie
2011 Vettel- późniejszy mistrz, ale przypadek.
2010 Button po awarii prowadzącego Vettela późniejszego mistrza, ale przypadek
2009 Button późniejszy mistrz, ale przypadek
2008 Hamilton późniejszy mistrz, ale przypadek
2007 Raikkonen późniejszy mistrz, ale przypadek
2006 Alonso późniejsz mistrz, ale przypadek
2005 Fisichella w wolnym Renault
2004 Schumacher późniejszy mistrz, ale przypadek
2003 Coulthard w wolnym McLarenie
2002 Schumacher późniejszy mistrz, ale przypadek
2001 Schumacher późniejszy mistrz, ale przypadek
2000 Schumacher późniejszy mistrz, ale przypadek
1999 Irvine późniejszy wicemistrz, ale przypadek
1998 Hakkinen późniejszy mistrz, ale przypadek
1997 Coulthard w wolnym McLarenie
1996 Hill późniejszy mistrz, ale przypadek
(17 Mar 21:41)
Serio myślisz ,że jesteś fajny?
Wiadome jest ,że ktoś kto ma topowy samochód też będzie w Australii w czubie albo wygra ale nie o to mi chodzi.
Twoim zdaniem Kubica w 2009 miał topowy samochód? Przecież walczył praktycznie o zwycięstwo.
Czy Pietrow w 2011 miał topowy samochód?
Czy Kubica w 2010 miał topowy samochód?
Trulli w 2009?
Rosberg w 2008?
Fisi w 2007?
Button w 2005?
(17 Mar 23:28)
“Serio myślisz ,że jesteś fajny?”
No:)
“Kubica w 2009 miał topowy samochód?”
Nie, miał trzeci, czwarty, ale to nieistotne wobec neutralizacji i strategii.
“Czy Pietrow w 2011 miał topowy samochód?”
Miał trzeci samochód i dojechał trzeci. Pierwszy dojechał pierwszy samochód. Drugi dojechał drugi samochód a czwarty był czwarty. Zaiste niemiarodajny wynik.
“Czy Kubica w 2010 miał topowy samochód?”
Nie i nie musiał. Deszcze, SC, strategia.
“Trulli w 2009?”
Trzeci, zadyma na torze.
“Rosberg w 2008?”
Zadyma do szcześcianu.
“Rosberg w 2008?”
5 miejsce, ponad minutę za zwycięzcą. Typowy topowy wynik.
“Button w 2005?”
Ten, który nie dojechał do mety?
Co jeden przykład, to lepszy.
Zdajesz sobie oczywiście sprawę mądralo, że każdy przytoczony przez Ciebie przykład toru, bądź GP, który sklasyfikujesz jako “miarodajny jeśli chodzi o ocenę formy” w przeciwieństwie do “niemiarodajnej pod względem oceny formy” Australii, można zbombardować w dokładnie taki sam sposób?
(17 Mar 23:30)
„Fisichella 2007?”
5 miejsce, ponad minutę za zwycięzcą. Typowy topowy wynik.
aaa… można zbombardować- zapomniałem dodać- i zazwyczaj znacznie lepiej.
(17 Mar 23:30)
Sorry za OT:
Chcę się podzielić pewnym youtube’rem, który zgrywa wywiady z RK:
http://www.youtube.com/user/maciektube12?feature=watch
(18 Mar 17:55)
Wiecie może, gdzie można obejrzeć (najlepiej za darmo oczywiście) powtórkę wyścigu?
(18 Mar 18:11)
http://f1tv.fx1.nl/
(18 Mar 20:34)
Serdeczne dzięki, działa.
Osoby też szukające takiej możliwości, uprzedzam że filmy długo się ładują (np z minutę), więc radzę uzbroić się cierpliwość lub nadzieję. 🙂