Młodzi kierowcy bez opon i bez szansy na jazdę
Młodzi kierowcy nie mają zbyt wielu okazji, aby sprawdzić się w bolidzie F1. Kiedy nie tak dawno pojawił się pomysł, aby firma Pirelli dostarczała po jednym dodatkowym komplecie opon dla każdego zespołu, możliwym do wykorzystanie jedynie w przypadku posadzenia za kółkiem innego kierowcy niż etatowy, można było usłyszeć wiele przychylnych komentarzy.
Dziś dyrektor sportowy firmy Pirelli poinformował, że rozwiązanie przedstawione przez zespół Force India zostało odrzucone z uwagi na… brak poparcia pozostałych zespołów. Jak podaje serwis Autosport kością niezgody miała być niedoskonała definicja “młodego kierowcy”, która pozwalała wsadzić do bolidu zarówno typowego żółtodzioba jak i kierowcę z dużym doświadczeniem.
W zamian firma Pirelli zobowiązała się dostarczyć każdemu z dodatkowy eksperymentalny, komplet twardych opon niezależenie do tego, kto usiądzie za kółkiem. Nowe mieszanki będą się wyróżniały podczas treningów brakiem malowania na bocznej ścianie. Firma Pirelli dopięła swego, zespoły dostały opony i tylko to ogromne wsparcie dla młodych kierowców, wielokrotnie deklarowane przez przedstawicieli wielu zespołów, gdzieś zniknęło. Warto o tym pamiętać, kiedy znowu powróci dyskusja o braku odpowiedniego przygotowania młodych kierowców wchodzących do świata F1.
(07 May 14:58)
Moim skromnym zdaniem (najskromniejszym z resztą ;p) na dodatkowych gumach powinien jeździć ten tzw. 3 kierowca. Każdy zespół takiego ma. U jednych jest bardziej u innych mniej doświadczony, ale kibiców cieszyłoby nawet oglądanie emerytów pokroju DLR w SF. A młodzicy pukający do bram F1, jak np. Valsechi czy jemu podobni w mniejszych zespołach też by sobie pojeździli. Nie wiem więc o co ta afera. Niech sobie każdy teamwsadza kogo chce na te treningi, w końcu to ich bolid. Jasne, że CT03 pewnie pojechałby “weteran” Heikki, a le jeśli jego praca ma pomóc poprawie wyników Pica i VdG, to też pomaga żóltodziobom.
(07 May 15:32)
Dodatkowe opony to grosze w porównaniu z rozbitym bolidem przez żółtodzioba.
Dodatkowy dzień testów w bezpiecznym terminie to jest konkretne rozwiązanie, ale wiadomo redukcja kosztów.
(07 May 20:49)
Wy się podniecacie oponami, a tu Pirelli telefony produkuje 😀 http://www.youtube.com/watch?v=chMj6KkLmGE