Różnica pomiędzy kierownicą w bolidzie Rosberga i Hamiltona
Giorgio Piola przygotował dla niemieckiego Auto Motor und Sport kolejną ciekawą animację. Tym razem Włoch wziął pod lupę kierownicę w bolidzie Mercedesa i pokazał wszystkie detale, którymi różnią się rozwiązania zastosowane w kokpitach obu kierowców. Zobaczcie ile pracy musieli włożyć niemieccy inżynierowie, aby Brytyjczyk czuł się w bolidzie komfortowo.
(21 May 14:43)
Super. Nasi wspaniali komentatorzy Polsatu podali jakiś czas temu informację, że Lewis Hamilton myli przyciski na kierownicy. Jak może mylić skoro kierownica została zaprojektowana dla niego. Panowie nie wiedzą o czym mówią.
(21 May 16:54)
A ty spod kamienia właśnie wyszedłeś? 😉 Pewnie, że Panowie z Polsatu nie wiedzą o czym mówią. To już jest dawno udowodnione. Niestety relacje na antenie Polsatu to totalna żenada. Proponuję Ci zorganizowanie sobie możliwości oglądania relacji na antenie telewizji SKY, lub na antenie BBC (niestety BBC nie transmituje w tym roku wszystkich wyścigów 🙁 tylko niektóre).
(21 May 16:49)
Trochę wiedzą, tylko nie biorą poprawki na upływ czasu i dynamizm z tym związany. Lewisowi się myliły guziki na testach w zimie, więc mu chłopaki podrasowali ten sterownik, pewne jeszcze przed 1-szym wyścigiem. F1 to nie polska C, gdzie jak powtarzasz non stop szefowi, że nie możesz wykonywać swojej pracy należycie, bo ci się komp zwiesza regularnie przy najprostszych czynnościach, a on ci mówi, że nie ma rady i trza robić na tym co jest. ;p
(21 May 17:42)
Gdybyś nie był pracownikiem szeregowym, czyli jednym z obsługi zespołu, tylko kimś robiącym wysokie obroty w firmie lub ściśle odpowiedzialnym za jej kolejne kroki, a kierowca jest przecież taką osobą, to zdziwiłbyś się odnośnie tego traktowania.
Ale wracając, personalizacja narzędzia pracy całkiem zacna, przy takiej stawce i takich wyścigach raczej nie powinno to dziwić naszych komentatorów.
(23 May 18:09)
Gdyby był kimkolwiek, nawet cieciem w firmie, o której napisałem, zobaczyłbyś, że tu się “dziaduje” niestety na każdym poziomie.
(21 May 20:45)
Chętnie bym zobaczyłbym porównanie z kierownicami w innych bolidach. Widział ktoś gdzie takie opracowanie?
(21 May 21:04)
Może to będzie głupie pytanie, ale dlaczego Hamilton ma dwie pary łopatek?
Obie działają tak samo czy ma znaczenie sktórej skożysta??
(22 May 08:30)
Każdy kierowca ma dwie pary łopatek. Górne służą do zmiany biegów, dolne to łopatki sprzęgła.
(22 May 11:51)
Ale zwróć uwagę na nagraniu że hamilton oprócz sprzęgła ma 2 pary łopatek, łącznie 3 łopatki z każdej strony w porównaniu z Rosbergiem, który ma w sumie 2 łopatki z każdej strony.
(22 May 12:45)
Witam,
Dokładnie mówiłem o tym że Hamilton czuje się nie komfortowo w bolidzie. Bo na początku sezonu korzystał ze starej kierownicy i dopiero zgodnie z jego sugestiami kierownica została przerobiona …
🙂
pozdrawiam
Grzegorz
(22 May 13:58)
Dodam tylko, że problemy Hamiltona nie wynikały z samego układu na kierownicy, ale również z całkiem innego nazewnictwa używanego przez Mercedesa. Przyzwyczajenie jest drugą naturą, a Hamilton spędzi w McLarenie spory kawałek swojego życia.
(22 May 18:41)
Dokladnie… Chodzilo o kierunki obrotu potencjometrow i nie tylko… Lewis stwierdzil takze ze nie potrzebuje az tylu oddzielnych regulacji…
Pozdrawiai do jutra 🙂
G
(22 May 22:26)
“Ł”. Mała rzecz, a cieszy.
(03 Sep 12:43)
Bardzo ciekawe porównanie!