Lotus użyje pasywnego systemu wygaszania tylnego skrzydła
Zespół Lotus po wielu miesiącach przygotowań po raz pierwszy użyje pasywnego systemu wygaszania tylnego skrzydła podczas wyścigu na Silverstone. Już wczoraj dotarłem do niepotwierdzonej informacji, sugerującej, że system został dopuszczony do ścigania podczas zeszłotygodniowych testów aerodynamicznych na torze Idiada. Pierwsze zdjęcia z przygotowań do GP Wielkiej Brytanii, opublikowane przez Auto Motor und Sport sugerują, że wspomniany system został zamontowany w bolidzie należącym do Raikkonena.
Tor Silverstone, ze względu na swoją charakterystykę, idealnie nadaje się do wykorzystania tego typu systemów. Utrata docisku na długich prostych, z pewnością przełoży się prędkość maksymalną, a co za tym idzie czas okrążenia.
(27 Jun 14:08)
Jak to Grosjeana jak na zdjęciu jest Kimi?;-)
(27 Jun 14:34)
Myślę, że autor sugerował się kolorem kamery na bolidzie, stąd błąd 😉
(27 Jun 17:51)
To nie jest Kimi. 😉
(27 Jun 15:10)
Ja już od dłuższego czasu domyślałem się ze na Silverstone użyją w końcu tego systemu. Możecie sobie zobaczyć mój wcześniejszy post pod informacją na temat pakietu poprawek w Lostusie.
(27 Jun 17:09)
No wreszcie, już się nie mogłem doczekać, żeby się przekonać czy to ustrojstwo jest warte tyle, ile o nim pisano. Nawet autor tego bloga ręce w tym temacie umoczył. I to dosłownie, pod kranem! ;p A tu od miesięcy cisza była i już wątpiłem czy to w ogóle ktokolwiek uruchomi.
(27 Jun 17:40)
Ciekawie w końcu będzie zobaczyć go w akcji w wersji finalnej. Mam nadzieję że efekt będzie spektakularny :), skoro warto było taszczyć go przez wszystkie dotychczasowe wyścigi.
(27 Jun 18:27)
Silverstone jest chyba najgorszym torem dla DRD Lotusa. Jest pasywny, a wiec będą go musieli ustawić tak, aby na konkretnej prędkości się sam załączał. Mająć zakręty przejeżdżane z prędkością ok. 250km/h na tym torze, wartość graniczna “przełączania” się systemu będzie musiała zostać ustawiona bardzo wysoko(otwarcie się go w szybkim zakręcie wiadomo co oznacza).
Z całego serca życzę im jak najlepiej, oby to jakoś ciekawie wykombinowali
(27 Jun 20:52)
Ty żartujesz, czy naprawdę myślisz, że system ten będzie się załączał po wyżej określonej prędkości?
(27 Jun 20:59)
A jak?
(28 Jun 09:06)
jak poczyta to Ci odpisze
(28 Jun 09:43)
@DOMI2
To jest bardzo dobre pytanie, bo uruchamiać system będzie odpowiednia prędkość strugi powietrza. Co będzie kiedy np na torze będzie wiał mocniejszy wiatr, który w porywach będzie miał np 10 m/s ? Wiadomo ,że kierunek wiatru jest jeden, a bolid zmienia go kilkanaście razy na okrążenie – szczególnie na Silverstone. Według mechaniki Newtona prędkości dwóch intercialnych ukladów poruszających się względem siebie można dodawać / odejmować.
Drugie pytanie co będzie kiedy między sobotą a niedzielą zmieni się mocno ciśnienie powietrza ? Co będzie kiedy będą jechali za cieniem aero innego bolidu ?
(28 Jun 15:47)
A jak inaczej?, innego sposobu nie widzę, skoro system jest w pełni pasywny
(28 Jun 22:28)
Nie wiem , ale jeśli będzie to rozwiązanie podobne do tego z zeszłego roku, to prędkość aktywacji nie będzie stała.
(27 Jun 18:29)
Ciekawe czy tym razem zostawią go na wyścig.
(28 Jun 01:48)
Domi ma pilota i bedzie im wlączał. Xd
(28 Jun 11:36)
Na razie to się chyba zastanawiają czy go nie zdemontować… RAI nie wyjechał wcale, GRO 1 kółko…