FIA ogranicza parametry dotyczące użycia opon
Pirelli przed rozpoczęciem weekendu wyścigowego na Nurburgring poprosiła FIA o zdyscyplinowanie zespołów jeśli chodzi o parametry pracy opon. Włoski producent wyjaśniając sytuację, jaka miała miejsce na Silverstone wskazał, że jedną z przyczyn awarii były ekstremalne warunki pracy opon, takie jak ciśnienie czy kąt nachylenia.
FIA pozytywnie odniosła się do tej prośby i ustaliła minimalne oraz maksymalne parametry pracy opon takie jak ciśnienie oraz kąt nachylenie. Dodatkowo zakazane zostało wykorzystywanie techniki zamiany opon. W związku z tym, że tylne opony, przywiezione na Nurburgring są symetryczne, ograniczenie odnosi się jedynie do przedniej osi. Minimalne, startowe ciśnienie powinno wynosić dla przedniej oraz tylnej osi 16psi, a minimalne ciśnienie podczas jazdy nie powinno być niższe niż 20psi dla przedniej osi i 19psi dla tylnej. Kąty nachylenie nie powinny przekraczać odpowiednio 4 stopni dla przedniej osi i 2,5 stopnia dla tylnej.
Zespoły same muszą zadbać o zachowanie tych parametrów, a ewentualne niezgodności wykryte przez delegatów technicznych będą karane.
(05 Jul 10:11)
Teraz po ewentualnym wybuchu opony trudno się będzie bronić.
Zostało jeszcze obejść wszystkie krawężniki, najlepiej w towarzystwie Pedro…
(05 Jul 10:34)
Mr. Bigstuff, niezłe masz układy bo już nawet podczas transmisji w TV wspominali o Twoim blogu ! 😉
Gratz!
(05 Jul 12:01)
Pytanie z jakiego bloga Andrzej czerpie te wszystkie informacje o damach towarzyszących… 😀
(05 Jul 12:11)
Jest kilka serwisów, ale adresów nie mogę zdradzić. Jak już jesteśmy w temacie to Lewis kolejny raz rozstał się z Nicole…
(05 Jul 13:12)
I zaraz znowu będzie miał mętlik w głowie tak jak w 2011 roku.
(05 Jul 15:48)
już jest za stary na mamuśki 🙂
(05 Jul 22:59)
Kiedy i w jaki sposób wspomniano o f1talks w transmisji Polsatu? Podali konkretnie nazwę strony? Ja tego nie słyszałem…