Mercedes z pasywnym systemem wygaszania tylnego skrzydła
Mercedes jest kolejnym zespołem, po Lotusie, który zdecydował się na ponowne sprawdzenie pasywnego systemu wygaszania tylnego skrzydła. Podczas pierwszego treningu DRD został zamontowany i sprawdzony w samochodzie Nico Rosberga.
Konstrukcja zespołu z Brackley nieco różni się od rozwiązania Lotusa. Wloty umieszczone nad głową kierowcy są nieco mniejsze, a tuba wychodząca pod tylnym skrzydłem jest do niego przymocowana. Mercedes podczas pierwszej sesji rozdzielił prace rozwojowe i podczas gdy Rosberg sprawdzał skuteczność DRD, Lewis Hamilton testował nowe przednie skrzydło.
Nowe skrzydło wyróżnia się bardzo szerokim mocowanie, które wcześniej w trakcie sezonu wprowadził zespół Ferrari. Zmodyfikowany kształt pozwala lepiej ukształtować strugę powietrza wpadającego pod nos bolidu i z pewnością przekłada się na pracę elementów aerodynamicznych w tylnej sekcji bolidu.
(05 Jul 12:38)
Kilka innych ujęć DRD Mercedesa:
AMuS #1
AMuS #2
AMuS #3
AMuS #4
AMuS #5
(05 Jul 15:45)
mam wrażenie, że podobnie rozwiązane skrzydło przednie ma Ferrari.
(05 Jul 18:42)
^niektórzy chyba w ogóle nie czytają artykułów do końca… 🙂