Możliwe kontrowersje wokół hamulców Red Bulla
Adrian Newey z wyścigu na wyścig wprowadza do swoich konstrukcji ciągłe zmiany. Wyścig na Spa był pełen nowych części, głównie z uwagi na charakterystykę toru, ale jedna rzecz zasługuje na szczególną uwagę. Chodzi o tzw. dzwon tarczy hamulcowej (element mocujący tarczę do piasty) zastosowany w przedniej osi RB10. W przeciwieństwie do poprzednich rozwiązań oraz konstrukcji używanych przez inne zespoły, element ten został nawiercony w wielu miejscach.
Giorgio Piola, który przyjrzał się temu rozwiązaniu na łamach La Gazzetty wskazuje, że ekipa z Milton Keynes zyskała w dwóch obszarach. Pierwszym z nich jest ograniczenia tzw. masy niesprężynowanej, co znacznie poprawia zachowanie bolidu przy pokonywaniu nierówności. Drugi obszar, nieco mniej oczywisty, ale według Pioli kontrowersyjny, to aerodynamika. Wydmuchiwane przez otwory powietrze może poprawiać przepływ strumienia wokół opony. Możliwe jest również, że gorące powietrze, odprowadzane przez otwory ułatwia rozgrzewanie opon.
Red Bull w sezonie 2012 korzystał z bardzo zbliżonego rozwiązania, tylko wówczas otwory o nieco mniejszej średnicy znajdowały się w piaście. FIA zakwestionowała jednak ten projekt i od GP Kanady ekipa z Milton Keynes, pod rygorem kary, musiała sięgnąć po bardziej tradycyjną konstrukcję. Doświadczony ekspert sugeruje, że podobnie może być w tym przypadku i jeśli element ponownie pojawi się na Monzy, to może on być przyczyną protestu złożonego przez konkurencyjne zespoły.
(30 Aug 21:36)
Znaszy chodzi o flanszę i masę nieresorowaną. Tak to jest jak się pisze o czymś, o czym się nie wiem absolutnie nic…
(31 Aug 17:12)
Najpierw naucz się poprawnie pisać po polsku, a dopiero potem zastanów się co piszesz “flanszę”, co to takiego pierwsze słyszę.
(31 Aug 21:58)
Flansza, dzwon, kołnierz to określenia używane zamiennie. Podobnie sprawa się ma w przypadku masy nieresorowanej i niesprężynowanej.
(01 Sep 07:56)
“niesprężynowanej…”
hehe, hoho, hihi, szczeszcze. Naprawdę nie zajmuj się tą tematyką, bo nie dość ,że wykładasz się na podstawach, to jeszcze nie potrafisz przyznać się do pomyłki.
(01 Sep 17:21)
Żaden mechanik nigdy nie użyje słowa dzwon. I to nawet najgłupszy. Wszyscy w branży mówią flansza. Czas zacząć się przyznawać do błędów.
(01 Sep 19:37)
Rzeczywiście pora się przyznać – nie jestem mechanikiem, nawet takim najgłupszym.
(03 Sep 20:34)
Tutaj zgodzę się pół na pół. w świecie motorsportu, gdzie tarcza jest przykręcana do elementu który przylega do piasty koła, ów element nazywany jest dzwonem tarczy. drugie natomiast zdecydowanie – masa nieresorowana.
czyli fifty/fifty w tym news’ie
(01 Sep 09:42)
Widzę, że auto korekta działa prawidłowo :D.
(02 Sep 16:59)
Do FRACKY i KIBIC, (choć uważam że to jedna osoba) jesteście tacy obeznani “jeden” w aerodynamice, a “drugi” w mechanice, każdy krytykować potrafi, a wy zamiast pomóc osobie która chce coś osiągnąć to ją kopiecie, bo uważacie że jest lepsza od was “dwóch” razem wziętych. Zazdrość to pierwszy stopień do piekła.
(02 Sep 19:18)
“Zazdrość to pierwszy stopień do piekła.”
Za to idiotami są wyłożone wszystkie ściany.
(02 Sep 22:48)
@THEDARDKDEZ daj sobie luz. Sprowadzi cię do swojego poziomu, potem skatuje. Ale czy warto się zniżać? Tym bardziej, że jest mistrzem w swojej własnej wymyślonej kategorii znafcy EF1.