Raport niezawodności jednostek napędowych. Kto jest na limicie?

Najbliższy wyścig, ze względu na swoją charakterystykę, będzie dużym sprawdzianem dla nowych jednostek napędowych. Co prawda silnik spalinowy pracował już w tym sezonie pod większym obciążeniem, ale dla układu odzyskiwania energii kinetycznej oraz układu magazynowania energii będzie to duże wyzwanie.

Dodatkowo zespoły obawiają się, że kierowcy pozbawieni instrukcji w słuchawce mogą mieć problem z wybieraniem odpowiednich ustawień dla całego systemu. To rodzi stanowi bardzo poważne zagrożenie dla żywotności jednostek i takie argumenty, według relacji dziennikarzy AMuS, miały zostać przedstawione szefowi FIA podczas dzisiejszego spotkania z przedstawicielami zespołów. Mając w perspektywie kolejnych kilka wyścigów oraz poniższe zestawienie użytych w tym sezonie elementów jednostki napędowej przez poszczególnych kierowców, każda kolejna awaria może wiązać się z karą przesunięcia na starcie wyścigu.

#KIEROWCAZESPÓŁDOSTAWCAICETCMGU-KMGU-HESCE
01S. VettelRed BullRenault544434
02D. RicciardoRed BullRenault444334
03L. HamiltonMercedesMercedes444433
04N. RosbergMercedesMercedes444433
05F. AlonsoFerrariFerrari543445
06K. RaikkonenFerrariFerrari543545
07R. GrosjeanLotusRenault454433
08P. MaldonadoLotusRenault555544
09J. ButtonMcLarenMercedes444433
10K. MagnussenMcLarenMercedes444444
11N. HulkenbergForce IndiaMercedes444433
12S. PerezForce IndiaMercedes444433
13A. SutilSauberFerrari554544
14E. GutierrezSauberFerrari444435
15J. VergneToro RossoRenault445433
16D. KvyatToro RossoRenault645433
17F. MassaWilliamsMercedes444423
18V. BottasWilliamsMercedes444444
19J. BianchiMarussiaFerrari554535
20M. ChiltonMarussiaFerrari554534
21K. KobayashiCaterhamRenault444434
22M. EricssonCaterhamRenault443334

Czołówka wydaje się być niezagrożona. Nieciekawie, w kontekście bezpośredniej walki z Williamsem o miejsce w tabeli konstruktorów, wygląda sytuacja zespołu Ferrari. Obaj kierowcy są na limicie, a ewentualna kara przesunięcia czy konieczność przebijania się z końca stawki mocno ogranicza szansę na wyjście z tej potyczki obronną ręką. Generalnie wszystkie zespoły zasilane jednostką zaprojektowaną w Maranello są na limicie, ale może to też wynikać z innej polityki zarządzania dostępnym sprzętem.