Ecclestone potwierdził scenariusz Parr’a
Nowa wizja serii, jaką Adam Parr przedstawił kilkanaście dni temu na Twitterze wydawała się bardzo odległa i niewiele wskazywało, że może ona zostać zrealizowana w ciągu najbliższych miesięcy. Dzisiejsza publikacja The Guardian oraz wypowiedź Berniego Ecclestone’a mocno przybliża nas do tych zmian. Co więcej decyzja w tej sprawie to kwestia najbliższego miesiąca.
“Wszystko będzie jasne po dwóch lub trzech kolejnych wyścigach. To zawsze było w planach, że jeśli stracimy trzy zespoły wtedy reszta wystawi po trzy samochody w rywalizacji.”
“Myślę, że niezależnie od tego powinniśmy to zrobić. Wolałbym oglądać trzy samochody Ferrari lub innych czołowych zespołów niż zespoły, które mają problemy.”
Ecclestone powiedział również, że zmiana nie powinna być zaskoczeniem dla zespołów, bo była wielokrotnie już omawiana. W jego słowach pojawiła się również sugestia, że zespoły borykające się z problemami finansowymi nie mogą liczyć na wsparcie ze strony właścicieli serii. Z ust szefa F1 padło również zapewnienie, że pomysł podwójnych punktów przyznawanych w ostatnim wyścigu kalendarza w przyszłym sezonie zostanie zarzucony.
Kierunek, w którym zmierza seria zdaje się być wyznaczony. Osiem zespołów po trzy samochody, duże ograniczenia dotyczące komunikacji i być może telemetrii. Wszystko to pokazuje, że cała stawka w F1 w najbliższych latach powinna być bardziej zwarta, a rywalizacja pomiędzy kierowcami bardziej zacięta. Ograniczenia dotyczące komunikacji zmuszą zespoły do maksymalnego uproszczenia swoich konstrukcji oraz procedur. Rewolucja technologiczna, której obecnie jesteśmy świadkami w pewnym sensie stanie się już historią, a ponownie cała uwaga skupi się na kierowcach, na herosach, którzy będą tworzyli to wspaniałe widowisko. Stworzenie im odpowiednich warunków pracy, w których będą mogli pokazać wszystkie swoje umiejętności wydaje się być na chwilę obecną najważniejszym zadaniem stojącym przed FIA. Pierwsze kroki w tej kwestii zostały już poczynione. Za nimi pójdą kolejne…
(19 Sep 15:44)
Ecclestone od jakiegoś czasu działa z pełna premedytacją przeciwko najsłabszym ekipom. Przekaz telewizyjny nie pokazuje nam tego, co dzieje sie podczas wyścigu, na końcu stawki. Na Monzy, Kwiat zaliczył najwiecej manewrów wyprzedzania, a czy pokazano, chociaż jeden?
(19 Sep 17:51)
Ten ostatni akapit, o stary… ochłoń nieco.
Ten “kierunek” wyznaczony jest od dawna i nie chodzi o nic więcej, niż mamone. Grupa chciwych łotrów pragnie wykończyć kilka ekip, aby zmniejszyć ilość “gęb” do wykarmienia.
(19 Sep 18:35)
Celowo to wyolbrzymiłem, bo takie górnolotne stwierdzenia coraz częściej pojawiają się w wywiadach z udziałem pana E.
(19 Sep 20:30)
/Ograniczenia dotyczące komunikacji zmuszą zespoły do maksymalnego uproszczenia swoich konstrukcji oraz procedur/
Masz na myśli zminimalizowanie ilości czujników, których odczyty przekazywane są na ścianę płaczu?
Czy to będzie bezpieczne?
Brak kontroli nad np. hamulcami nie będzie groziło nie tylko rozbiciem bolidu, ale też poważną kontuzją kierowcy… bo śmierć raczej chyba nie grozi?
Wiele systemów bolidu trzeba będzie przekonstruować – co z kosztami?
O 3 bolidzie nie wspomnę…
(23 Sep 11:06)
Ktoś sie orientuje za co mechanik Williamsa dał swojemu koledze po głowie?
(23 Sep 12:58)
wylapal klasycznie na odmulke, albo to jakis element motywacji/rywalizacji. 😉
(23 Sep 18:46)
Z tego co słyszałem to chłopak przegrał wewnętrzną rywalizację na tym stopie 😉
(24 Sep 08:01)
Po przykreceniu nakretki mial podniesc pizdoled do gory jak Bond, i zapomnial wiec na przypomnienie zostal poglaskany.
(24 Sep 08:04)
http://www.gfycat.com/QualifiedRapidDachshund
(26 Sep 21:51)
Nie sposób oprzeć się przekonaniu, że to wszystko to jest celowe działanie. Komuś na czymś najwyraźniej zależy.
(26 Sep 22:17)
Jeśli nie wiadomo o co chodzi, dlaczego tak bardzo komuś zależy – to powód jest jeden – pieniądze. Ja osobiście czekam na efekty tych deklaracji.
(30 Sep 14:12)
znowu zastój na blogu?
(30 Sep 20:30)
to jest BLOG. wiesz co to jest blog?