Lotus sprawdzi nowy nos w Austin
Nick Chester, dyrektor techniczny zespołu Lotus, w rozmowie z serwisem Autosport potwierdził, że podczas najbliższego weekendy wyścigowego ekipa z Enstone sprawdzi nową, bardziej tradycyjną konstrukcję nosa. Kły wyróżniają E22 ma tle pozostałych tegorocznych projektów, ale są przez ekspertów wymieniane jako jedna z przyczyn niestabilności pakietu aerodynamicznego. Nowy nos będzie zbudowany w oparciu o przyszłoroczny zestaw przepisów technicznych, co oznacza, że możemy się spodziewać rozwiązania zbliżonego do Mercedesa lub Ferrari.
“Zasady popychają wszystkich w tym kierunku, więc myślę, że każdy sprawdzi dość niski i wąski nos.”
“Zamierzamy przetestować taki nos w Austin, aby zebrać informacje pod kątem następnego roku – aby wykonać pomiary aerodynamiki i zobaczyć jak to wygląda na torze w stosunku do wyników osiąganych w tunelu.”
Chester zasugerował również, że zespół w tym roku wyjątkowo wcześnie przeniósł uwagę na przyszłoroczną konstrukcję, bo miało to miejsce w okolicach czerwca.
“Zwykle dochodzimy do momentu, gdzie zaprzestajemy rozwoju obecnego samochodu i zabieramy się na prace nad nowym autem.”
“W tym roku zrobiliśmy to nieco wcześniej.”
“Już w czerwcu włożyliśmy nieco więcej pracy w samochód na sezon 2015 i tam gdzie mogliśmy jeszcze zrobić coś z obecnym autem, odpuściliśmy, dzięki temu mogliśmy włożyć całą uwagę w przyszłoroczną konstrukcję.”
Ekscytację spowodowaną postępem prac w Lotusie oraz zmianą jednostki napędowej da się wyczuć w wypowiedzi Grosjean’a. W rozmowie z serwisem espnf1.com Francuz powiedział, że Enstone oraz przyszłoroczny projekt wyglądają atrakcyjnie.
(20 Oct 13:26)
Dokładnie, po wykryciu w okolicach maja znanego już problemu z wolnymi zakrętami, w czerwcu zajęli się eliminowaniem tego problemu w bolidzie na rok 2015.
(20 Oct 13:38)
No to jest dobra wiadomosc, przydaloby sie jeszcze info z kierownictwa, ze E23 jest piekielnie szybki i mozna spac spokojnie. 😉
(20 Oct 16:27)
Ne badz taki pewny. Za kazdym razem kiedy Lotus/ Renault mowili ze sa piekielnie szybcy to sa na poczatku sezonu ( Lotus Renault GP R31), a później klepia tyły, albo tak jak w tym sezonie skazani na walke o q2…
(21 Oct 06:45)
Paryżanin umie ironizować ty nie
(21 Oct 08:18)
Zauważyle, ze moja wypowiedz ma charakter CZESIOWO pozytywny?