Silniki odmrożone do czerwca 2015 roku

W niedzielę serwis Italianracing przekazał informację, że sobotnie spotkanie przedstawicieli producentów jednostek napędowych przyniosło kompromis w postaci czasowego zniesienia ograniczeń dotyczących rozwoju nowych konstrukcji. Według przekazanych informacji, potwierdzonych dzisiaj przez dziennik La Republlica inżynierowie otrzymają nieograniczone możliwości poprawy jednostek do czerwca 2015 roku. Zmiana wymaga jeszcze akceptacji ze strony zarządu koncernu Mercedes, ale naciski ze strony FIA oraz Ecclestone’a mają być tak mocne, że jej uzyskanie będzie jedynie kwestią czasu.

Poniżej zdjęcie @F1PaddockPass prezentujące moment spotkania:


O tym, że czeka nas zmiana mogę świadczyć również wypowiedzi szefów zespołów Red Bull oraz Ferrari.

Marco Mattiacci: “Na sobotnim spotkaniu Mercedes wyraził chęć pójścia na ustępstwa. Nie chcę jednak mówić, że sprawa jest już zamknięta, bo raz już Mercedes się zadeklarował i zmienił zdanie.”

Christian Horner: “Mercedes zaakceptował fakt, że musi dać szansę innym, aby powróciła rywalizacja. Uczestniczyli w dyskusji, ale nie potwierdzili jeszcze niczego. To była bardzo konstruktywna dyskusja, co daje nadzieję, że wkrótce zobaczymy rozwiązanie.”

Warty zauważenia jest również fakt, że propozycja spotkania przy jednym stole miała wyjść właśnie od Mercedesa, a konkretnie od Laudy. Zniesienie ograniczeń nie oznacza wcale, że Renault oraz Ferrari złapią bezpośredni kontakt z Mercedesem. Równie dobrze inżynierowie z Brixworth mogą wdrożyć kolejne rozwiązania, które pozwolą im jeszcze mocniej odskoczyć. Drugiej szansy już nie będzie, co w praktyce może oznaczać, że ekipy zasilane jednostkami Mercedesa zdominują rywalizację na długie lata.

Na koniec krótko o Hondzie. Po wielu plotkach, mówiących o opóźnieniach i problemach z mocą pojawiło się kilka pozytywnych doniesień dotyczących najnowszego projektu japońskiego koncernu. Opóźnienie rzeczywiście występuje, ale jego przyczyną ma być późna zmiana koncepcji. Można jedynie podejrzewać, że jest to reakcja na publikację informacji dotyczących budowy silnika Mercedesa i bardzo wydajnej konfiguracji turbiny. Kolejne testy mają dawać coraz lepsze rezultaty, a niektóre z nich mają być zbliżone do najlepszej jednostki w stawce. Powyższe informacje należy jednak brać z pewną dozą ostrożności, bo dopiero zimowe testy dadzą nam szansę na ich weryfikację. Obecnie mają trwać prace związane z przygotowaniem MP4-29H do posezonowych testów w Abu Dhabi. W tym celu zmodyfikowane w Woking podwozie trafiło do Japonii, gdzie nowa jednostka ma zostać osadzona.