Mocniejsze silniki, a może szersze bolidy oraz większe opony?
Serwis BBC publikuje nieco więcej szczegółów dotyczących wczorajszych obrad grupy strategicznej. Oprócz tematu dotyczącego zespołu Marussia kolejny raz przedyskutowano pomysły związane z uatrakcyjnieniem rywalizacji i przyciągnięciem nowych fanów. Wszyscy uczestnicy mieli zgodnie przyznać, że zmiany są potrzebne i rozważane są dwie opcje:
– wprowadzenie jednostek o większej mocy w sezonie 2017.
Pierwsze rozwiązanie dawałoby projektantom większą swobodę jeśli chodzi o nowe konstrukcje. Szersze samochody, większe opony oraz różnorodność bolidów – to według członków grupy strategicznej może stanowczo poprawić widowisko i zwiększyć wyniki oglądalności.
Druga opcja to wyjście z mocą silników powyżej 1000 koni mechanicznych. Pomysłów na realizację tego celu jest wiele, od usunięcia przepływomierzy i limitu zużywanego paliwa w trakcie wyścigu, aż po powrót do silników V8 i standaryzację elektrycznej części jednostki napędowej. Najbliższe dni powinny przynieść nieco więcej szczegółów dotyczących dyskutowanych kwestii.
(06 Feb 01:36)
Po co usuwać przepływomierze? Nie trzeba rezygnować z wizerunku wysokich technologii i wysokiej efektywności energetycznej. Wystarczy delikatnie zwiększyć limit przepływu i przesunąć w górę dotychczasową barierę maksymalnego przepływu przy 10500 obr/min.
(06 Feb 07:19)
Limit niech pozostanie. Natomiast można zakazać system DRS i zastąpić go podniesieniem limitu przepływu paliwa w tych miejscach, w których przewidywano użycie DRS-u. Ekologii to nie zaszkodzi i będzie bardziej widowiskowe.
Tak czy siak – kierowca w obu przypadkach będzie zmuszony do aktywowania czy to (zakazać) DRS-u czy też zwiększenia (zezwolić) przepływu paliwa kontrolowanego przez sędziów.
W końcu będzie można usłyszeć dźwięk pracy silników dławionych limiterem…
(06 Feb 08:51)
Widzę – szersze samochody, myślę – Robert Kubica
(06 Feb 10:52)
Było by mega ale myślę ze zanim ogarną temat Kubica będzie za ‘stary’ na powrót do F1…obym się mylił…
(06 Feb 13:50)
2016 jest za rok, więc aż tak się Robert nie zestarzeje w ciągu tego roku 😉
(06 Feb 16:05)
Miałem tak samo 😉 nadzieja umiera ostatnia…
(08 Feb 18:58)
A co to ma wspólnego? Kokpit nie musi być szerszy tylko rozstaw kół.
(06 Feb 10:33)
a czy Pirelli nie wykluczyło szerszych opon już od 2016? 🙂 Osobiście jestem za pierwszą wersją, V6 i modyfikacja opon/bolidów na agresywniejsze
(07 Feb 13:02)
W ogóle powinni zrezygnować z limitów, zarówno przepływu i ilości paliwa na wyścig, jak i z limitu obrotów. Utrzymałbym tylko limit silników na sezon i to on warunkowałby rozsądne korzystanie z jednostek, a nie rozkręcanie ich za każdym wyjazdem na maksa. Mielibyśmy dodatkowy element strategii, która byłaby istotna nie tylko w trakcie danego weekendu, ale na przestrzeni całego sezonu.