Tweetowanie z kierownicy bolidu? Lotus miał taki projekt

Lotus jest jednym z zespołów, który najlepiej wykorzystuje media społecznościowe w kontakcie z fanami. Stephane Samson, specjalista od mediów społecznościowych i były pracownik ekipy z Enstone w rozmowie z serwisem crash.net zdradził, że w przygotowaniu był nowy projekt, który umożliwiał kierowcom publikację swoich zdjęć w sieci w czasie jazdy bolidem. Rozwiązanie mogłoby wywołać wiele pozytywnego zamieszania wokół zespołu jaki i F1 jako całości, ale FOM nie wyraził zgody na wdrożenie projektu.

“W czasie mojej pracy w Lotusie zainteresowałem FOM do Twittera, by pomóc im podnieść rozpoznawalność sportu. Aby dać wam przykład, zbudowaliśmy prototyp kierownicy, który pozwalał kierowcom, poprzez naciśniecie przycisku w czasie wyścigu, wysłać zdjęcie na Twittera.”

“System działał i ważył zaledwie 85 gram, co nie wpływało na formę samochodu i kierowcy nie mieli nic przeciwko jego wykorzystaniu. Jednak ponieważ dotyczyło to wydarzenia na żywo, musieliśmy zapytać FOM o zgodę. Odpowiedź brzmiała “nie”, bo FOM aż do dnia dzisiejszego widzi media społecznościowe, jako coś czego nie rozumieją.”

“Żałowaliśmy tego ogromnie, bo to omogłoby Lotusowi i jego sponsorom, a przede wszystkim F1 jako całości, bo od tego momentu byłaby oficjalnie pierwszym sportem, który publikuje w czasie rozgrywki.”