Red Bull w Sochi pokaże swoje rozwiązanie ochrony głowy kierowcy
Jednym z elementów, który ma uzupełnić zmiany w budowie bolidów na sezon 2017 jest system ochrony głowy kierowcy. Wiele wskazuje na to, że rozwiązaniem, które zostanie zastosowane jest system “Halo”, jednak Christan Horner w wywiadzie dla telewizji Sky Sports powiedział, że sprawa nie jest jeszcze przesądzona.
Ekipa z Milton Keynes zaproponowała alternatywne rozwiązanie, które jest połączeniem metalowych wsporników oraz ekranu wykonanego z tworzywa sztucznego. Rozwiązanie w najbliższym tygodniu ma przejść serię statycznych testów pod okiem specjalistów FIA, a jeśli rezultaty będą zadowalające, to konstrukcja zostanie zaprezentowana w jednym z bolidów w czasie weekendu wyścigowego w Sochi.
W połowie zamknięty kokpit, choć wydaje się znacznie skuteczniejszy, szczególnie jeśli chodzi o ochronę przed małymi przedmiotami, nadal budzi wiele zastrzeżeń w kwestii utrzymania odpowiedniej widoczności. Pojawiają się również sugestie, że rozwiązanie inżynierów z Milton Keynes ma kolejną słabą stronę – nie chroni kierowcy przy uderzeniem opony spadającej z góry. Czy Red Bull będzie w stanie odeprzeć te zarzuty i przekonać FIA do swojego rozwiązania. O tym możemy przekonać się już podczas weekendu wyścigowego w Sochi.
(16 Apr 10:01)
FIA się uparła więc wolę już rozwiązanie RBR ale bez wycieraczek no jest spory problem.
Co z olejem, owadami, resztkami opon ?
Może bez szyby i tyle
(18 Apr 10:00)
Brud, widoczność, etc. Wszystko spoko. A co z temperaturą w środku. Przecież w takich krajach jak Bahrain, czy Malezja, tam będzie jak w piekarniku…
(18 Apr 18:12)
Przecież rozwiązanie RB to rodzaj przedniej szyby, a nie zamkniętego kokpitu, więc ciepło będzie uciekać jak dotychczas.
(17 Apr 13:56)
Po polsku: Soczi.
(18 Apr 19:14)
Zamiast bawić się w półśrodki które wyglądają jak gówno, lepiej jest albo zostawić tak jak jest teraz czyli bez ochrony, albo całkowicie zabudować na wzór prototypów z WEC, bolidy tam wyglądają o niebo lepiej niż F1 i najlepiej chronią niż te pokraczne badziewia.