Allison: Przyszłoroczne samochody będą szybkie i piękne
James Allison podczas konferencji FIA, która odbyła się we Włoszech zdradził w rozmowie z serwisem espn.co.uk, że pierwsze prace nad przyszłorocznym bolidem pokazują, że nowe samochody będą zdecydowanie ładniejsze od obecnych konstrukcji. Zmiany, które miały zwiększyć znaczenie przyczepności mechanicznej wpłynęły jednocześnie na estetykę bolidów.
“Zespoły skupiają się całkowicie na funkcjonalności nie patrząc na formę i to co osiąga się w wyniku prac jest tym, czym jest. Jednak wszyscy – a zdecydowanie większość z nas – chcemy, aby nasze produkty były piękne i dlatego chcemy przepisów, które biorą to pod uwagę. Wówczas kiedy skupiamy się jedynie na funkcjonalności, to przepisy naturalnie tworzą piękne samochody.”
“Zrobiliśmy mały krok do przodu, aby pozbyć się paskudnych nosów kilka lat temu, a w przyszłoroczne zapisy są bardzo świadomym wysiłkiem, aby uczynić samochody niewiarygodnie szybkimi i pięknymi zarazem.”
“Proporcje przyszłorocznych samochodów są bardzo pociągające. Dla tych z nas, którzy mają możliwość obserwować samochody podczas ich tworzenia, wyglądają one nieźle. Nie mogę się doczekać momentu, kiedy będą się ścigały.”
Jak mogą wyglądać przyszłoroczne konstrukcje? Ciekawy materiał na ten temat przygotował Giorgio Piola, a jego analizę przeprowadził Ted Kravitz oraz Karun Chandhok.
Będą przy temacie Ferrari warto wspomnieć wypowiedź Maurizio Arrivabene dotyczącą rozwoju tegorocznego samochodu. Szef włoskiego zespołu w rozmowie z serwisem motorsport.com zasugerował, że inżynierowie z Maranello pracują bez wytchnienia i mają w zanadrzu coś specjalnego.
“Nie podam dokładnych dat, ale mogę wam powiedzieć, że inżynierowie nie śpią. Pojawią się niespodzianki bo nasi inżynierowie od podwozia śpią nawet mniej.”
Arrivabene nadal wierzy, że sprawa tytułu jest otwarta, a włoski zespół nie powiedział ostatniego słowa.
(22 Jun 13:13)
Czy można spiskować, że nowe regulacje są lobbowane przez zespoły, które mają słabe jednostki napędowe i chcą aby znowu wróciły czasy gdzie pakiet aerodynamiczny był bardziej znaczący w osiągach auta? Od samego początku projektu nowych regulacji dotyczących auta, zaczęły mi chodzić po głowie takie podejrzenia.
(22 Jun 13:57)
Oczywiście, że tak właśnie jest. Na takim rozwoju sytuacji zależało szczególnie Red Bullowi. Duży udział w procesie kształtowania nowych przepisów miał również McLaren.
(22 Jun 21:17)
Ostateczna wersja jest zdaje się bardziej mclarenowska niż redbullowska.
(28 Jun 01:31)
Ale czy tak własnie nie powinno być ?;)
Ja uważam że tak
(22 Jun 20:14)
Czy jeszcze komuś oprócz mnie te nowe samochody przypominają te z sezonu na przykład 2009 ? Popatrzcie sobie na przykład na MP-4 24, jak dla mnie wygląda bardzo podobnie do tego z wizualizacji, co w tym takiego nowego i rewolucyjnego ? Przecież za czasów początków kariery RK te samochody z grubsza tak wyglądały, później była rewolucja i teraz znowu jest rewolucja żeby samochody wyglądały jak przed poprzednią rewolucją 😉
(22 Jun 23:38)
Bolidy z sezonu 2011 były najpiękniejsze zwłaszcza rb7
(23 Jun 05:50)
Mam pytanie.Czy system DRS zostaje w sezonie 2017?
(23 Jun 06:52)
Oczywiście.