FIA zmienia zasady pomiaru ciśnienia w oponach
FIA zmienia zasady pomiaru ciśnienia w oponach przed wyścigiem o GP Austrii. W najbliższy weekend inżynierowie firmy Pirelli będą przeprowadzali pomiar tuż przed montażem kół w bolidzie.
Reakcja federacji jest odpowiedzią na stosowaną przez wiele zespołów technikę manipulacji ciśnieniem w oponach poprzez rozgrzewanie piast oraz hamulców do bardzo wysokiej temperatury tuż przed założeniem kół oraz pomiarem.
Przedwczorajsza publikacja AMuS wywołała falę komentarzy, a w sieci pojawiły się zdjęcia urządzeń wykorzystywanych do rozgrzewania piast oraz hamulców przy bolidach innych kolejnych zespołów.
Sistemas q utilizan equipos para ayudar a mantener presión mín en valores legales antes d salir a pista o carrera pic.twitter.com/ya3RnyG5BR
— Albert Fabrega ES (@AlbertFabrega) June 28, 2016
Czy nowe zasady spowodują, że ciśnienie w czasie wyścigu nie będzie spadało poniżej minimalnych wartości określonych przez Pirelli? O tym przekonany się już w weekend, ale jeśli ten scenariusz się sprawdzi, to włoski producent opon powróci do wartości ciśnień minimalnych stosowanych w poprzednim sezonie.
Wprowadzone zmiany mogą mieć znaczący wpływ na formę niektórych zespołów.
Najnowsze komentarze