Apelacji nie będzie
Mimo zapowiedzi Mercedes zrezygnował ze składania apelacji dotyczącej niedzielnej decyzji sędziów, w skutek której Nico Rosberg stracił drugą pozycję na podium, a zespół kilka cennych punktów. W opublikowanym komunikacie czytamy, że zespół przyjmuje interpretację sędziów, dotyczącą drugiej części wiadomości przekazanej kierowcy. Jednocześnie zespół sugeruje, że w najbliższych tygodniach zainteresuje sprawą ograniczenia komunikacji radiowej i kształtem przepisów właścicieli serii.
Poniżej treść oświadczenia:
Mercedes AMG Petronas Formula One Team zdecydował o wycofaniu wstępnego wniosku apelacji przeciwko decyzji sędziów GP Wielkiej Brytanii.
Byliśmy w stanie udowodnić sędziom, że zatrzymanie samochodu z powodu nieuchronnej usterki było realne, a to pozwalało nam polecić Nico odpowiednią zmianę trybu.
Jednak polecenie, aby unikać siódmego biegu było rozważane jako złamanie dyrektywy technicznej TD/016-16″ oraz artykułu 27.1 regulaminu sportowego.
Zespół akceptuje interpretację regulaminu przez sędziów oraz związaną z tym decyzję o przyznaniu kary.
W trakcie nadchodzących tygodni, będziemy kontynuowali dyskusję ze współwłaścicielami serii w temacie zbyt dużych ograniczeń w sporcie.
Tymczasem światło dzienne, za sprawą materiału opublikowanego przez telewizję Channel4, wyszła pełna treść rozmowy Nico Rosberga z inżynierem wyścigowym. Jej treść nie pozostawia złudzeń, że doszło do złamania regulaminu i instruowania kierowcy w kwestii sposoby prowadzenia bolidu.
(12 Jul 09:44)
@MRBIGSTUFF:
podobno dozwolone jest wydawanie poleceń mających zapobiec uszkodzeniu auta. Skoro tak, to przecież użycie 7 biegu jak najbardziej mogło doprowadzić do awarii i unieruchomienia samochodu.
Pewne komunikaty powinny być zakazane, np: hamuj nieco wcześniej /później/ przed turn 3, wchodź w dany zakręt na wyższym /niższym/ biegu, ect.
Jeżeli kierowca ma opanować setki algorytmów i procedur ustawień oprogramowania podzespołów samochodu i umieć je zastosować w trakcie wyścigu, to jest to chore.
To są arcyskomplikowane maszyny, którymi steruje wiele komputerów, a nie proste, mechaniczne auta.
Podpowiedzi, które umożliwią kierowcy obejście problemu mechanicznego, czy elektrycznego winny być dozwolone.